Fordehem, går det?
Jag sitter med en klump i magen för att jag troligtvis kommer att stå bostadslös i höst. Jag ska lite hastigt flytta till Göteborg pga studier om jag bli antagen. Jag kan ju ha tur och hitta en lägenhet snabbt, men det är inget jag räknar med. Mina bästa chanser är att hitta någon att bo som inneboende hos.
Men då kommer mina älskade katter i kläm. Jag sitter här och funderar på alternativen. Att sälja dem skulle vara det värsta jag behövt göra i mitt liv, de är allt jag har! Ena katten har jag till och med fött upp själv och stödmatat med flaska varannan timme de två första veckorna!
Så jag funderar på en foderhemsvärd. Går det ens att hitta till två (inne)huskatter? Är det någon som har erfarenhet av det. Vad ska jag tänka särskilt på?
Det bästa är nog om du hittar en släkting. Hur länge är aktuellt?
Tänk på att om du annonserar efter fordervärd: i kattsammanhang betyder detta att en uppfödare sätter en fertil katt hos fodervärd, och när den gjrt sitt i aveln övergår den i fodervärdens ägo.
Tack! Jag skulle få vara noga med att poängtera vad som gäller om det blir aktuellt.
Jag skulle tro att det handlar om ett halvt - ett år. Tyvärr har jag ingen släkting/vän som kan ha två innekatter.
När får du veta om du blir antagen? Du kan ju redan nu börja söka lägenheter i Göteborg så kanske du hittar en lägenhet där man får ha djur
Bara att börja söka. Kan absolut finnas någon familj som vill prova på att ha katt. Inget är omöjligt. Och det är ju heller inte omöjligt att du hittar någonstans att bo där katterna kan följa med.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus