Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 1255 ggr
eliasl
0

En fråga om pellets till katttoa

Tänkte bara höra om det är någon som använder vanlig sågspånspellets från granngården här? Fungerar det lika bra som det som man köper i djuräffrerna?

majvi
0

Jag tycker att granngårdens pellets fungerar bra. Jag har använt det till både pee-weelådor och vanliga lådor.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

hecajon
0

Tänkte du för att ha i kattoan? Varför använder du inte Kattsand? Bara en fråga, för jag har inte hört talas om det. Finns det luktborttagare i det med som i sanden? Vad är fördelarna/nackdelarna med pellets?

Som du ser blev det några + frågor till din fråga, hoppas att det är okej!

MVH Helena

eliasl
0

pellets luktar gott, luktar skog, bara att spola ner i toaletten eftersom det blir sågspån, jag har köpt kattoan Peewee som är gjord för att ha pellets i. Köpte pelletset som hörde till Peewee toan också, har hört folk använda vanlig värmepellets (??)

NinaS
0

Jag använder värmepellets. Det funkar bra, tycker jag.

Tufvans
0

Vi använder endast PeeWee-lådor med bränslepellets från Granngården. Naturligt, billigt och praktiskt! Vi har provat PeeWees egna pellets, men upplever ingen särskild skillnad. Möjligtvis luktar den lite mer skog när den blir våt, det är ju en "speciell" sammansättning.

#3 eliasl, en liten varning. Vi fick också höra att det skulle gå bra att spola ner avföringen i toaletten, men det är inte att rekommendera! Efter några år som vi gjort så fick vi anlita stora spolbilen för att rengöra avloppet, det var fullständigt igentäppt.

Ett tips vi också fått är att använda spånet som åker ned i undre lådan till att lägga ut i trädgården. Dels som gödning för jorden, men också som gräns för att hålla andra katter borta. Vi har dock inte provat det eftersom vi har flera fertila honor. Vill ju inte locka hit traktens alla hankatter… :-)

/Anette

eliasl
0

#5 oj då, tack för varningen, då ska jag vara uppmärksam på det! Tyvärr bor vi i lägenhet på tredje våningen så vi har ingen trädgård, hade ju varit smart annars!! :)
Hur gör ni annars med avföringen då? speciell påse?

Tufvans
0

#6 Japp, nr 2 åker i en egen sopkorg med lock.