Små bulor i huden??
Hej! En av mina katter har ett par pyttesmå bulor i huden. Det ser inte allvarligt ut men jag skulle ändå vilja veta vad det är. Någon som har en aning? Borde en veterinär titta på det?
What doesn't kill you makes you stronger.
Foto kanske?
Försökte ta en bild men bulorna är så små att de knappt syns på bild. Sitter en bula på magen och en bakom örat.
Det kan inte vara utåtstickande ådror eller små fettknölar?
Det är antagligen fettknölar. Ville bara höra med er för säkerhets skull. Det är min lilla bebis så jag var tvungen att fråga.
#4 Förstår det 🙂 Har själv haft en fettknöl på ena fingret, inget farligt så länge den inte migrerar och har sig. Men inte så skönt om den sitter på fel ställe.
Kanske bäst att ta katten till vet för säkerhets skull, så får du veta exakt vad det är och om det är värt att göra något åt?
Kan du inte lägga upp bilderna ändå eller syns det inte alls? Det borde iofs betyda att det troligtvis inte är något att oroa sig för.
www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter
Är de "under" huden det sitter något eller kan du t.ex klämma på dom så de kommer ut något? Isåfall kan de vara talgkörtlar som är inflamerade (finnar).
Nej det är liksom bara som små hudbitar som sticker ut. Kommer inget var eller nåt.