Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 841 ggr
Peppe
0

Enormt med fästingar!

Vi har nåt enormt med fästingar där vi bor, jag skojar inte om jag säger att katterna kan ta in 20 st var om dagen om de går utan fästingskydd!

Vi har hela tiden innan kört med sådana där droppar, men dom tar inte alla fästingar utan de kommer fortfarande in med 3-7 st! Är så förbaskat trött på dessa äckliga djur!

Har sett att det finns sådana halsband till katt nu med som till hund, men hur är de utformade? Är det någon resår eller nåt på ifall katten fastnar ute? Våra är inte vana vid halsband heller så kan bli en del protester…

Är det de enda man kan göra mot fästingarna eller finns det nåt bättre medel där ute?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Karmatarerskanise
0

De som är till hundar är ju typ gummiliknande. De går nog av ganska lätt om dom skulle fastna.

Får man fråga var du bor?

Peppe
0

#1 i den småländska skogen, bokstavligen i skogen 😉

Halsbanden till hundarna är ju lite elastiska, det är kanske katternas med, kanske tillomed mjukare elasticitet så de kan krypa ur dem….

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Karmatarerskanise
0

Annars går nog "låset" upp ganska lätt om man drar i det.
Okey. Ska nämligen till Dalsland i slutet av månaden. Men ska mest sitta i en båt :P Bara kollade så jag är förberedd ;)

Fridaybrew
0

Även om du nu bor bra så är det en ännu en anledning till att jag inte kommer ha utekatt oavsett hur jag än bor =)  Dock helt ok att du har utekatt men jag gillar inte blodsugare oavsett om de har vingar, skatteblanketter eller inget av det =)

Hoppas du hittar något som funkar, håll tråden uppdaterad med vad du kommer fram till kan vara bra att känna till lite empiriska resultat.

/Fridaybrew