Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1763 ggr
Zorbaaa
0

Fått dropp men kissar inte

Var hos vet idag för min katt hade spytt en del, han fick en påse dropp under huden för 10 h sen och har inte kissat än, är inte det lite konstigt? Tycker han borde va jättekissnödig..

Annso_
0

När min hund fick dropp så tog det inte så lång tid innan han kissade ner hela mattes säng när vi kom hem ;) och har kissat jätte mycket ute alla andra gånger direkt ute från vetrinären..Men kanske är skillnad på hund och katt på det viset..

MonicaLagerquist
0

Har man kollat så att katten inte har urinstopp?

Stolt ägare till tre La permer

Zorbaaa
0

Nä fanns ingen anledning att tro det, han har haft magproblem så vi ultraljudade. Han kissade i min säng natten mot lördag det är sista gången jag vet säkert att han kissade, har två katter.

Nu har det gått 20 h sen dropp och han har inte kissat.. börjar bli lite orolig :/ Vad för man åt urinstopp?

Annso_
0

Jag skulle ringa vetrinären på engång om han fått dropp och inte kissat på 20 timmar..Kan inte vara så skön för stackars urinblåsan som lär vara väldigt fyld….

Zorbaaa
1

Låste in mig på toan med han i 10 min och då kissade han.
Inte supermkt som han borde göra med all dropp, men normalt typ.

Zorbaaa
1

Har ringt vet och väntar på att dom ska ringa upp!

Zorbaaa
0

Hon tyckte jag skulle försöka hålla koll, blir ju svårt när jag jobbar och har två katter men får sätta mig med honom på toan när jag kommer hem ikväll också för att försöka se att han säkert kissar.

Nu har han ju kissat iaf så om det är nå stopp är det inte tvärstopp.
Men hoppas inte alls…

Annso_
1

Kan du inte sära på katterna under dagen med en varsin låda ? En katt dör absolut inte av att få vara i "bara" ett sovrum om du har den möjligheten att ta isär dom..

Zorbaaa
0

Ingen hade kissat så det var inga tveksamheter, sitter i väntrummet nu men det var inte urinstopp iaf. Men nåt fel är det ju eftersom han inte kissar..

Rafflan
1

Var katten uttorkad är det inte konstigt att katten inte kissar så mycket då kroppen tog upp det mesta av droppet :)

Zorbaaa
0

Nu kissar och bajsar han men har inte ätit eller druckit sen jag kom hem från jobbet, däremot spytt mer galla.

Gav honom en godis som han spydde upp 10 min senare.
Känns som att han kanske slutat äta/dricka för att han inte orkar spy.

Igår åt han blötmaten jag köpte hem från akuten och även torrisar på morgonen men inget idag..

Så åker in imorrn bitti och lägger in honom så dom kan observera och ta prover.

Fattar inte va det kan va.
Inget på ultraljud och urinblåsan ok.
Virus? Infektion? Tumör nån annanstans än i magen?
Munnen ser fin ut.