Bananaleaf Outdoor 3
Hej! Min katt fyller snart 5 Ă„r(!!)đź och hade tĂ€nkt bestĂ€lla hem klösmöblen Bananaleaf Outdoor 3, MEN dĂ„ undrar jag om nĂ„gon vet om det orkar hĂ„lla 10 kilos klumpar utan att det "knĂ€cks" (tĂ€nker frĂ€mst pĂ„ liggkorgen som Ă€r nere till höger)? đ€
Har Àven funderat pÄ Kattens no 1, modell Eiffel men klös kvaliten verkar kass. Vill ju inte behöva byta ut delar hela tiden. Erfarenhet av det trÀdets kvalite?
Kattens No.1 Ă€r allt annat Ă€n kass kvalitĂ©.. Jag har haft mitt Ă„t 2 bengalkatter som nu Ă€r 11 mĂ„nader gamla och man mĂ€rker knappt av att dom har anvĂ€nt det dagligen đ Jag har Kattens No.1 DagmarâŠ
Kan nÀmna att dom springer hejvilt upp och ner för det och det Àr enormt tÄligt!
BTW: Mina katter vĂ€ger 6kg vardera đ
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Jag har Bananaleaf-trÀdet men min katt Àr bara 8 mÄn och vÀger strax över 3 kg just nu (kommer nog vÀga runt 4,5 kg som fullvuxen). Till honom funkar trÀdet utmÀrkt men till en 10 kg katt sÄ kan nog liggkorgen möjligtvis vara för klen. Kanske finns nÄgon annan som provat?
#1 DĂ€r ser man :). Orkar den med bengaler sĂ„ orkar den nog med mina klumpiga pojkar ocksĂ„ đ Det var bara det att nĂ€r jag sökte runt sĂ„ kom jag vidare till en blogg dĂ€r hon enbart haft den i ett Ă„r och "stolparna" (det stĂ„r still i huvudet) var helt sönder rivna. Vet inte om man fĂ„r lĂ€nka men jag testar đ€«http://minaorientaler.blogspot.se/2012/08/leta-klosmobel.html
#2 Tanken Àr att den Àr till gammel katten pÄ drygt 5 kg dÄ jag tror att den Àr mer av hennes typ av "möbel" men jag kan ju inte direkt neka dem andra om dem ocksÄ vill klÀnga i trÀdet ;)
#3 Men oj! đź Undrar vilket mĂ„ndagsexemplar hon fick?? Jag har bekanta med Kattens No.1 och dom har hĂ„llit i sĂ€kert 4-5 Ă„r utan en skrĂ„ma?? Jag har till och med en litet Kattens No.1 Mathilde som tĂ„l fart och slĂ€ngâŠ.
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Hon hade nog bara otur dĂ„. Blir till att slĂ€nga ivĂ€g en bestĂ€llning och hĂ„lla tummarna đ
Tack för hjÀlpen! :)
Dubbelpost