Varför kastrera! - Blogginlägg!
Hej!
Jag håller på att skriva ett inlägg på min blogg som ofta handlar om mina katter, katter i allmänhet m.m och nu har jag kommit fram till att jag måste skriva ett inlägg om Varför man bör kastrera sina fina bondkatter eftersom jag har en kompis som kritiserar emot mig om vad hon tycker (hennes åsikt alltså) vilket som vanligt då det kommer till min kompis så har jag fel hela tiden medan hon ska ha rätt (har vart så här många år) och jag är självklart irriterad så det kokar inom mig så jag har beslutat att jag bör skriva detta inlägg till henne och sen så många andra som kanske funderar.
Dock är jag dålig att starta igång ett inlägg så skriver just nu i Wordpad som hjälp innan jag publicerar mitt inlägg på min blogg.
Jag vet att det förekommer så många andra inlägg om detta och att det står mycket på internet men det jag önskar just nu är alla era åsikter som jag kan ta mig till att skriva i mitt inlägg.
Tack på Förhand!
Kastrering av katter man ej ska avla på är viktigt. Och speciellt utekatter. Att släppa ut en okastrerad katt (oavsett kön) är extremt oansvarigt av en kattägare. Förstår ärligt talat inte hur man kan vara emot kastrering om jag ska vara ärligt😮
Vad heter din blogg? 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Jo men det undrar ju jag med!
Jag kan till och med erkänna att då jag var yngre så hade vi visserligen honkatter som sprang ute okastrerade men man lär ju sig ju äldre man blir om hur pass allvarligt situationen är idag trots att populationen har minskat! :/
Vår diskussion började oskyldigt med att hon ansåg att det var dåligt att våra bondkatter måste vara kastrerade innan 10 månader för att ställas ut på utställningar och sen dess har det flutit på med fortsatt disskutioner.
http://akrelina.blogg.se heter min blogg :p
#2 Ja precis.
Ok tack, kollar in där 😉
#3 Gör så du! Jag ska se vad för start jag måste ha på inlägget bara. Förr hade jag mycket lättare att kunna komma på direkt vad jag ska skriva med nu står allting stil xD
Inlägget där min kompis kommenterat heter "Oh så snart det är!" x)
#4 Vilken fin blogg! 😃 Och fina kissar du har 🙂
#5 Tack så mycket! :p
Dock är jag less på headern och vill byta den men jag har inga bra passande bilder för tillfälle eller programmet för att göra en helt ny! :)
#6 Tycker att den är fin ^^, Men jag är med sån, tröttnar på headern i min blogg titt som tätt och byter ut hehe
#7 Du har tur som kan byta ut bloggheadern din, jag vet inte hur man gör, eftersom den jag har nu har en annan bloggare gjort gratis åt mig för många år sen och sen satt in den åt mig xD
#8 Inte så svårt på blogg.se när man lärt sig :)
"designadinblogg.se" är en bra sida att kolla och lära om du känner för det 🙂
#9 Har gett upp designadinblogg.se eftersom jag ser i kors då det blir för mycket för ögonen! :)
#10 Aha haha 🙂
Prioritet nr 1 som egentligen borde vara en självklarhet är att inte släppa ut en okastrerad katt. (p-piller hjälper inte och kan i längden skada katten).
Hoppas verkligen att det blir en lag på att inte släppa ut en okastrerad katt..
Det kan bli många små kattungar på kort tid.
Och sen alla sjukdomar som de överför till varandra vid parning med okända katter. (liknande HIV och annat skräp).
#12 Har skrivit och talat om det för min kompis som kommenterat det att de kan ju hellre gå på P-piller och jag har talat om riskerna men det verkade hon inte alls ta åt sig! -.-
Men precis :/