Kattmat och lite annat
Jag fyllde ganska nyss arton, och jag gissar att jag kommer flytta hemifrån om lite över ett år. Jag kommer vara student då, men prio ett på lägenheten är att jag ska kunna ta med min katt Muffe (och kanske köpa en iller……….).
I vilket fall… Min budget kommer då inte att vara den bästa, men jag vill ju ändå att Muffe ska få så bra mat och förhållanden som möjligt. Just nu får han Mjau mjukmat som frukost varje dag, plus att han alltid har Mjau torrfoder och vatten tillgängligt. Han får dessutom gå ut när han vill, så på sommarhalvåret så tar han möss och fåglar och sånt.
Jag tror inte han kommer kunna gå ut dit jag flyttar.. Hur ska jag få honom att vänja sig vid att vara inne? Eller ska jag gå ut med sele? (Det har vi gjort lite, och det går väl sådär..)
Och så maten, borde jag ändra nåt där?
Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)
Du kanske kan koppelträna honom och gå ut lite iaf. sen får du fixa kattvänlig lägenhet, men klätter möjligheter.. om du har balkong kan du ju näta in den och ha han där lite.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Borde jag köpa ett sånt där takhögt klätterträd? Har haft ett ganska lågt klösträd, men det gick han inte i närheten av, så jag tror vi gav bort det Dx
Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)
#2 Tror inte alla katter har samma klätterbehov, iaf inte mina. En av mina hänger alltid i träden eller klättrar där den kommer åt, medans en av dom hoppar på sin höjd upp i soffan för att komma vidare upp på akvariet där han kan ligga på ljusrampen ;)
Däremot använder dom klösträden att klösa på..
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus