Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1912 ggr
elli-kleo
3

Mjukmat portionspåsar

Någon som har tips på mjukmat i portionspåsar? :)

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

elli-kleo
0

Nästan 50 läst men ingen som har förslag… Läst att icas ska vara helt okej. Någon som instämmer?

parisi
1

Jag tror dom ICA-påsarna utan fisk är okej :). Men jag vet inte, det är vegetabiliska biprodukter i dom. Jag köper alltid Mjau eller Bozita

fvanilla
0

Vissa Whiskas i påse är helt okej också.

#2 Många blötmatssorter har det för att skapa såsen/gelén, så skulle inte oroa mig för det.

elli-kleo
0

Tack för svaren :)

Sagolika
0

Pussi-påsarna är bra. Finns i många olika smaker och varianter.

grandma
0

Jag tycker också att Whiskas är helt ok. Ger själv det plus Bozita och Mjau ibland men de är inte överdrivet förtjusta i det.

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

elli-kleo
2

Mjau och bozita vet jag ska vara bland dom bästa när det gäller mjukmat, har själv några bozita. Men nu är det portionspåsar jag frågar efter men tack för förslagen! :) Det jag undrar är vilka portionspåsar som har bäst innehåll. Enligt det jag kommit fram till är att icas ska vara bäst? Finns ju pussi, whiskas, friskis, kitekat m.fl men är alla dom sämre än icas?

parisi
0

Icas verkar vara den enda av dom där sorterna som inte har socker och spannmål i vissa av sorterna, så jag skulle ha köpt Icas i alla fall :)

elli-kleo
1

#8 ja och jag känner inte till några fler sorter.. någon som känner till något mer märke som jag missat? Det jag går efter i första hand är att undvika socker, spannmål och fisk

kanelbullen_92
0

Icas portionspåsar är bra och billiga, som några skrivit. Även Whiskas "grilled meat" i 12-pack har ett bra innehåll, ungefär samma som icas. :)

elli-kleo
0

#10 vet du hur många olika boxar det finns och ungefär vad det är för smaker och om det är sås eller gelé? :)

elli-kleo
0

Av ICAs :)

kanelbullen_92
0

#11 Vad jag sett så finns den en "box" med köttsmaker och en med fisksmaker. Jag har den med kött, smakerna är oxkött, lamm, kyckling och anka. I gelé. :)

elli-kleo
0

#13 okej, jag har sett att det fimms med sås också. Är gelé bättre?

kanelbullen_92
0

Det vågar jag inte svara på… Lämnar över frågan till någon mer kunnig 😉

elli-kleo
0

Det finms iaf 4 olika boxar har jag sett Kött i sås Fisk i gelé Mix (9 påsar kött 3 påsar fisk) i gelé Mix ( 9 kött 3 fisk) i sås Tänkte att om man käper kött i sås och mix i gelé. Då blir det ju 21 påsar med kött och 3 med fisk. Är det okej att mixa så? Det blir ju inte så mycket fisk…

grandma
1

Katter behöver inte fisk 😃så du kan lugnt köpa bara kött.

// Nalle Puh// 

elli-kleo
2

#17 Haha ja det vet jag väll! Menade att det inte blev för mycket fisk. Fisk är allergent för katter

grandma
0

#18 Ja se vad lätt man missförstår. Jag trodde du var orolig för att det blev för lite av den varan. Hahaha.

// Nalle Puh// 

elli-kleo
0

#19 ja så är det :) läste det jag skrev och förstår att du missförstod :P

Missne
0

Det finns mjukmat i portionspåsar på djuraffären också, t ex iams. Man kan köpa i flerpack där också.

elli-kleo
0

#21 är den bra? Den är ju betydligt dyrare så då vill man ju att den ska vara betydligt bättre ;)

parisi
0

Det är socker i Iams, i alla fall dom jag sett

elli-kleo
0

#23 då blir det inte den

Missne
0

Bra är en defintionsfråga. 😉 Det beror ju på vad man har för kriterier; socker, proteinsort, vegetabilier, svenskt/utländskt, att katten vill äta (om man har kinkig misse), relaterat till alternativ, etc etc. Jag vet inte om det är socker i de andra mjukpåsarna av Hill's heller. Men de finns ju också. Jag har köpt iams till min kinkmisse.

elli-kleo
0

Icas var iaf den som var bäst av de jag kollat upp, och det är i princip alla sorter som fimms i mataffärer. Mjukmat (portionspåsar) tror jag inte är så mycket bättre på djuraffärer. Iaf inte på samma sätt som det är när det gäller torrfoder. Då är väll all djuraffärmat bättre än dom torrfodren som finns i mataffär. Men med mjukmat är det nog mer jämnställt :)

fvanilla
0

#26 Blötmat ifrån djuraffärer är oftast dåliga och med ett överpris. 10kr+ för 85g där det är en massa spannmål och vegetabiliska proteinextrakt i osv. Jämför det med Mjau i djuraffären där du kan få en burk för väldigt billigt och har rent köttinnehåll. Bozita är väl ett undantag men ifrån samma tillverkare som Mjau.

elli-kleo
0

#27 det är ju det jag skriver?

marabo_
0

jag har Iams !

elli-kleo
0

#29 se över innehållet :)

marabo_
0

ok! jag ser inget dåligt inge spannmål eller socker!

[Thiah]
0

Där jag bor,i finland, har jag inte hittat mjau i annat än tetra. Sambon orkar inte hålla på med tetra packen så jag ger både mjau och sen pussi/whiskas påsar.