Whiskas v Pussy
Jag har ett stort problem. Mina 4 katter har ätit mjau blötmat på burk. (tetra ratade dom)
Nu är det så att alla 4 vägrar äta mjau nu och har inte gjort det på 3 veckor. Har försökt olika smaker, men det hjälper inte. Har nyss flyttat från hus till en lägenhet och det är efter vi flyttat som dom börja vägra mjau. Har även prova så mycket annat, men det går inte. Mjau torrfoder går bra till 2 av dom, men dom andra 2 ratar det också. Vet inte hur mycket kattmat jag har fått kasta. Det finns 2 sorter som dom äter och det är whiskas kuvert och favoriten är pussybullar i kuvert med köttsmak.
Någon som har råd att ge mig.
Vilket av dessa 2 matsorter är bäst.
Eftersom flytten blev så dyr för mig så har jag inte råd att köpa torrfoder som royal canin mm. Har bott i hus och alla sista räkningarna kommer från huset denna månad plus alla utgifter från lägenheten jag bor i. Hoppas ni förstår.
Mjau blötmat är bra, men inte deras torrfoder. Läs runt lite här på forumet, finns massor av trådar angående kattmat :)
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Pröva med Bozita blötmat. Det är samma tillverkare som Mjau och säljs på zooaffärer. Min katter äter inte någon sorts Mjau men vissa sorter av Bozita slinker ned utan problem. Man kan även skicka efter det.
Bozita funkar på 1 katt och inte dom andra 3
Till och med min äldsta katt som brukar äta allt vill inte ha mjau blötmat. Jag funderar lite om han kan vara deppad. Han var nämligen utekatt då jag bodde i huset och levde 50% på råttor.
Nu är det här lite off topic, men påtal om att du kastar maten dem inte äter - kolla om det finns något katthem istället som du kan skänka till? Slipper det gå helt i spillo :)
(dock bestämmer du självklart själv,men tänkte om du kanske ej tänkt den tanken)
_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺
#5 har nog tänkt på det jag också, men närmaste katthem är 15 mil bort tyvärr. Har själv ingen möjlighet att frakta dit det.
Fast som jag fattat det är inte RC något vidare bra foder, utan det är mest marknadsföring, design och pris som gjort att folk tror att det är ett bra foder. Rätta mig om jag har fel :)
#6 Du kan alltid hör med dem, någon som jobbar där kanske bor i närheten, eller nära ditt jobb och kan svänga förbi :) skadar ju itne att fråga iaf
Det blir inte lättare, men DU blir bättre.
Absolut det kan jag göra. Kostar ju inte att höra sig för.

Pussi blötmat i portionspåsar tycker mina bättre om (och tål bättre) än Whiskas blötmat.
Ett torrfoder jag kan rekomondera om du är ute efter ett billigt helt okej foder som fungerar bra på kräsna katter är Bilanx Complete som finns i dom vanliga mataffärerna och på ÖB. Det är inge sämre än Royal Canin, jag har själv haft Bilanx till min katter i över 10år men det senaste året så har jag börjat ge mina katter Taste Of The Wild som är ett spannmålsfritt foder.
Blötmat som brukar gå hem är ju Sheba Kyckling och olika Gourmet Gold men Pussi med lever brukar också bli en favorit.
Jag har själv kräsna katter så jag vet vad jobbigt det är när dom inte äter men dom äter alltid när dom blir hungriga. Serveras inget annt så äter dom till slut iaf.
///Mickan
# 7 Mina katter tror att det är ett bra foder för det är det enda torrfoder de äter. Jag har 3 olika sorter till dem.😃Ja jag har fösökt med diverse andra torrfoder också.