Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1193 ggr
Sara1214
0

Katt spyr och bajsar!?

Jag önskar hjälp ganska snabbt! Så snabba svar uppskattas stort! Min katt på 14/13 år har börjat kräkas mycket. Plus att hon inte bajsar i katt lådan där hon brukar? Nästan direkt när vi gav kladdkatt mat då spydde hon(hon värkar äta lite av sitt torrfoder) men det var inte så mycket. Vi gav henne lite grädda och det åt hon upp. Sen krafsa hon lite i marken och när jag sedan ropade på henne sluta hon. Hon är HUR pigg som HELST! Springer runt och så. Men det här är problemet. Ibland går hon runt och gnäller men ibland inte och då är det full fart framåt! Min fråga är nu,"vad kan jag göra mer?,finns det något mer jag kan göra?:)

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Josefa
2

Hur länge har hon varit dålig i magen? Är det bara idag så kan det vara vanlig magsjuka. Låt isf magen vila idag. Om hon har varit dålig en längre tid, så bör du ta henne till veterinären. Om hon är 13/14 år gammal, så kan de inre organen börja svikta lite, så att hon kan behöva lite specialmat och/eller medicin.

Sara1214
0

#1 Nej 2 dagar bara..:/ Ps tack för snabbt svar!:)

Sara1214
1

Jag tror det blir att vänta tills i morgon eller tills på fredag och om hon inte blir bättre åker jag till veterinären och frågar efter en special mat eller medicin! :D

Lily8223
0

Hur gick det med kissen? :)

Sara1214
1

hon har slutat kräkas! men för säkerhetens skull ska vi ändå åka till vetrinären och fråga om specialmat:D