Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1412 ggr
agnesfh
0

Ungkatt som kräks

Min kattflicka på 6 månader kräktes igår, kräket såg ut som en blandning av mat och vatten. Inte så konstigt tyckte jag, djur kräks ju ibland. Nu kräkte hon dock nyss igen (i min säng, inte så mysigt haha) , kräket såg likadant ut. Borde jag oroa mig? Hon har inte fått något nytt foder eller liknande, utan allt är som vanligt. Det enda nya som hänt är att i förr går så lät jag henne traska lite på gräsmattan (hon är innekatt egentligen). 

Hon är min första katt, har haft hundar innan och dom kräks ju ibland och man behöver inte oroa sig så mycket då, men nu när hon kräkts två dagar i rad så blir man klart lite orolig!

/Agnes

ishestryttaren.blogg.se

IceJossan
0

Hårboll?

agnesfh
0

#1 som sagt, har aldrig haft katt innan så jag vet inte! där är ju inget hår med i det hon kräker upp iallafall?

/Agnes

ishestryttaren.blogg.se

LoAEmma
0

Hon kanske tuggade i sig nåt ute?

Hårboll ser ut som en lång korv, nästan som bajs haha…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

agnesfh
0

#3 mycket möjligt, en liten stund sprang hon in under vår veranda, kan ju säkert ha tuggat i sig något konstigt där… 

ja då är det ingen hårboll iallafall!

/Agnes

ishestryttaren.blogg.se

vinteralvan
0

Om hon äter och dricker som vanligt så behöver du inte oroa dig. Skulle hon fortsätta att kräkas så får du ringa och rådfråga en veterinär.

EstherVess
1

Är hon långhårig? Långhåriga katter har en förmåga att kräkas ofta…

EstherVess
1

Och inte bara hårbollar måste jag tillägga, utan vanligt kräk..

agnesfh
0

#5 äter och dricker som vanligt gör hon, och vad jag märkt så inget kräk idag! 

#7 inte särskilt långhårig, lite smått då mamman var långhårig men ser mer ut som en "vanlig" huskatt :)

/Agnes

ishestryttaren.blogg.se

Annso_
1

Även en "vanlig" huskatt är långhåriga ;P Är inte bara raskatter som är det..