Okastrerad hankatt sökes
En okastrerad hankatt sökes till vår söta 6 åriga innekatt i Stockholm!

Har hon fått en kull innan? Annars så bör hon inte få ungar så gammal då bäckenet har stelnat och hon kan få stora problem med födslen och antagligen måste göra kejsarsnitt och både hon och de små kan dö.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Nej det har hon ej fått. Men vi har pratat med veterinär som sa att om hon inte får kull kan hon riskera att få cancer

den veterinären borde helt klart byta yrke,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#2 Om det var rätt så skulle otroligt många katter ha cancer. Jag har ett gäng honor, alla kastrerade, ingen har cancer.
Om du inte har missuppfattat din veterinäre så är det läge att börja hos någon annan.
#2 Var det den möjligen första april ni pratade med den veterinären? Eller tror du att det är den första idag…?
Sajtvärd Katter iFokus
Om du är rädd om din katts hälsa ska du kastrera henne.
Sajtvärd Katter iFokus
#7 Hon är jättesöt och säkert en underbar sällskapskatt, men ja, hon är för gammal för att få en kull. För att låta henne slippa påfrestande löp och samtidigt undvika juvertumörer och livmoderinflammation bör hon kastreras så snart som möjligt.
Sajtvärd Katter iFokus
Oj, finns det verkligen så okunniga veterinärer?! 😮
Goda nyheter till dig: din katt riskerar inte alls cancer av att kastreras. Tvärtom kommer hon må mycket bättre då, då det är slitsamt för en katt att löpa, gå dräktig och få ungar, samtidigt som det också är riskfyllt.
Ring och beställ tid för kastrering av din tös, fast hos en annan veterinär förstås.
Var detta en ploj el? Det ska väl vilken veterinär som helst kunna.
Vansinnigt para en så gammal katt o den får inte cancer av att kastreras utan du gör henne en tjänst. Däremot så är det farligt att ge P-piller om du gör det o kanske var det vet pratade om.
Var veterinären en sisådär 87 år gammal och kanske främst inriktad på lantbrukets djur såsom kossor och grisar och har inte uppdaterat sitt kunnande sedan tidigt 40-tal?
Instämmer med övriga, vansinne att para henne och låta henne gå igenom en dräktighet och förlossning, gå till en kunnig veterinär och kastrera henne istället!
Tjänstehjon åt Bröderna Bus
Var menar veterinären att det skulle bli cancer om hon kastrerades? Livmodern, äggstockarna? De gör isf ingenting, eftersom de blir bortopererade vid kastrering. Om du däremot ger henne P-piller så är risken stor att hon får tumörer.
Riktigt dålig veterinär!
För det har inte med att göra om katten riskerar cancer eller ej.
Kastrera honkatten, bättre 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

hm . tror någon driver med oss :)
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
# 14 Tror också det, fast hur kul är det liksom:(
Det är ju faktiskt viktiga saker det handlar om så inte alls något att skämta om!
Tror jag med 😉
#14 man kan ju i alla fall hoppas att det är så…
Tjänstehjon åt Bröderna Bus
Hoppas också att det är ett skämt men en liknande tråd gjordes ju för några dagar sedan med samma bild på samma katt. Tråden verkar dock vara borta.
Det står i #2 att vetten sagt att katten kan få cancer ifall hon INTE får en kull, inte att katten får cancer av en kastration.
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Katten löper lika stor risk för juvertumörer (om det var det som veterinären syftade på) vare sig hon får en kull eller ej. Det säkraste sättet att undvika juvertumörer är att kastrera din honkatt.
Din veterinär är otroligt okunnig och jag hoppas att detta är ett skämt!
2 den vetrinären skulle jag personligen anmäla för det där är helt tokigt fel till Ansvarsnämnden http://www.vetansvar.se/introsida/startsida/hurdugorenanmalan.4.778a5d1001f29869a7fff2241.html. Din katt är dessutom 6 år gammal och skulle någ må bäst av bli kastrerad än att få ungar det kan dessutom vara riskabelt pga hennes höga ålder för först fördeska.
Var tvungen att kolla vilket datum det här publicerats - trodde det var ett dåligt aprilskämt! Som så många andrfa sagt: BYT VETERINÄR till någon som har baskunskaper när det handlar om katter och KASTRERA! Det är ungefär lika smart att låta en 6-årig honkatt föda ungar som att se till att en 50-årig kvinna får barn. Dvs komplett idioti!!
Tycker du det är dyrt att kastrera lär Fisksätra Katthem ha en kastreringskampanj den här månaden.
(Hur kan vi få bukt med korkade veterinärer?????)
Medarbetare Hittekatter iFokus
Jag kan sätta min högra hand på att det är någon som trollar.

#23, tyvärr är det oftare verklighet än trollande :(