Farligt att klia katten
Hej! Hörde ett riktigt konstigt påstående idag som jag har väldigt svårt att tro. En bekant till mig sa att om man kliar/stryker en katt för länge under hakan så kan den dö. Det ska tydligen bero på att det är så lugnande att hjärtat kan sluta slå. Är det någon annan som hört det här? Personligen har jag svårt att tro att det skulle kunna ligga någon sanning i det.
Det där stämmer inte.
Min hankatt älskar när man kliar han under hakan 🙂 Då skulle han varit död för länge sedan 😉
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Samma här , min katt älskar när man kliar där , och är man för långsam tar han över med bakfoten haha 😃 Så det var nog bara nått din kompis/bekant hittat på
Förstod det, det lustiga är bara att jag hört det från två personer som inte känner varandra. Det måste vara någon myt som går här uppe, haha.
Någon som missat att 1a april var för en vecka sen kanske 😉
hahah de har skapat sin egna myt!! dont worry bout it :) klia på
Haha, det där har jag inte hört sedan en klasskompis med stort allvar sa det till mig när jag var 10-11 år. I år fyller jag 48 år och har (trots varningen) strykt alla mina katter under hakan många gånger, och ingen av dem har dött för det.
Sajtvärd Katter iFokus
Det har jag hört också! Lika med min mamma, jag har frågat om det här inne förut och också fått reda på att det bara var en myt :)
Mina katter njuter nog för fulla muggar av att jag fick veta sanningen haha…
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Jag kunde klia min gamla katt i timmar under hakan, han var helt omätlig och han levde tills han var 14 😉 Tror det är någon konstig myt.
Det jag har hört var snarare att inte klia på själva halsen, att det kunde bli nåt fel på luftstrupen typ…
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus