Vad kan det vara?
Min ena honkatt har bettet sig lite konstigt. Det började igår. Först pratade hon , sen murrade hon och det var ingen i närheten av henne. Hon gjorde så några gg. När jag låg i sängen så kröp hon in under täcket och la sig brevid mig, sen murrade hon fast jag inte rörde henne. Hon putsade sig ganska mycket i rumpan . Hittade även nått slem i slidan Idag har hon inte murrat nått.
har hon varit ute okastrerad?
dräktig el livmodersinflammation kanske.

Mja det är känsligt det där. Livmoderinflammation är väldigt vanligt på okastrerade honor. Veterinär bör kontaktas omgående. Om hon morrar har hon ont, och det kan gå bra långt (att de hinner få väldigt ont) innan de faktiskt visar smärta. Så hon måste till veterinär, helt klart, stackarn! :( Ring imorgon, fortast möjligt för kisses skull! Ont har hon.
putt
Ojoj, ja hon har helt klart ont. Ring veterinär direkt.
hur har det gått?
När jag ringde till vet tyckte inte sköterskan att det verkade vara något allvarligt , hon trodde det var att hon löpte. Men jag ville ha en tid iaf. En vaginal inflammation konstaterade vet ( å inte livmodersinflamation som jag ev trodde). Vi fick ingen medicin för det. Nu är hon bra :-)