Försäkring hos folksam ca 600kr/´år
toa låda 50-300kr
tramsportbur 170kr/på ÖB
Torrfoder Royal Canin (djuraffär) ca 300kr/mån köper man 10kg blir det billigare
Blötmat: beror på vilken man köper men ca 10kr burk
kattsand: Väldigt olika men klumpbildande är bäst
Leksaker: kanske 100kr o sedan köper man nytt när det behövs eller man vill.
Klösträd: ca 500-600kr om man köper från tyska e-bay med frakt o allt!
Har säkert glömt en del =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Läste i en gammal kattlivstidning att man får rätkna med minst 10000/år.
När alla engångskostnader är avklarade så är det inte så mycket som kostar.
Mat: >200 i månaden, beroende på vad du ger, bättre foder kostar såklart mer.
Kattsand: Till mina två katter går det ca 10 kg i månaden när dom bara är inne. En bra klumpande Kattsand kostar 100-250kr för 10 kg.
Försäkring: 40-50 kr i månaden hos folksam
Vaccinering: 250:-, 3 gånger första året och sen varannat år.
Leksaker: så mycket som du vill lägga ut
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

När man köpt alla engångsgrejer (typ transportbur, klösträd, kattlåsa m.m) så tror jag att jag lägger ca. 4000:- på min katt per år. Och i det ingår försäkring, vaccinationer, mat, mjukmat, Kattsand och några nya leksaker
Sen har jag alltid pengar undansatta om ifall det skulle bli så att han blir sjuk och måste till veterinären. Det kan ju kosta en hel del!
Jag har räknat att om man har basgrejerna så kostar en katt i snitt 300-500 kr i månaden beroende på försäkring, sand och mat. Och hur mycket saker man köper till den. Sen tillkommer vaccination en gång per år runt 350 kr. Eventuella oförutsedda veterinärutgifter får man också räkna in.
Haha räknade precis på det eftersom jag har 4 katter så lägger jag runt 15 000-17 000 per år på katterna. Men det är det värt 
//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se
Tillbehör
Transportbur, klösträd, borste, leksaker, klotång och kattlåda
1000 :- kan man nog klara sig på. Beror helt på vad man vill ha och vart man köper det.
Mat
Torrfoder - om det går åt 2 kg per månad och man köper foder på djuraffär i småförpackningar kostar det ca 300 kr Köper man därimor stora förpackningar av samma sort kanske det kosta hälften så mycket i månaden.
Mjukmat - T ex. Mjau i tetra finns i mataffär kostar 10 - 12 kr för 370 g
Sand
Everclean (dyr men bra) 10 kg - 200 kr räcker kanske 1 månad?
Försäkring
Kanske max 100 kr per månad
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Det är olika men för oss… Tillbehör; Transportbur 500kr Klösträd ca 1000kr Pälsvårdsprodukter 500kr Leksaker 200kr Aktiveringssaker 1000kr Klotång 49kr Kattlåda ca 300kr (peewee) Mat; Mjukfoder, Bozita, 16 tetror ca 160kr. Torrfoder som godis, Bozita, 2,5kg ca 180kr. Sand; 196kr, peewee. Försäkring; Ca 98kr, IF stora kattförsäkring.