Få bort katter från trädgården?
Vi bor i ett tättbebyggt område, med frigående katter (några vet jag var de bor, andra har jag ingen aning om), och utan att gå in närmre på mina skäl skulle jag verkligen gärna vilja ha bort dem från trädgården. Finns det något sätt?
du kan spruta vatten på dom. Dom hatar vatten.
Vill tillägga att jag naturligtvis inte är ute efter att plåga katter, de har ju ingen aning om vad människogränser är. (Däremot kan jag bli lite tvär på ägarna, men det är en diskussion jag inte vill ha i den här tråden om det kan undvikas)
Vet inte vad jag fiskar efter, jag har ingen aning - därför jag frågar, kanske finns en manick som sänder ut ultraljudsfrekvenser som katter ogillar, vad vet jag :)
(EDIT: Det var som.. Det finns!)
Det finns någon såndär manick som man sätter upp och som sprutar ut någon lukt som inte katter gillar. Den reagerar på rörelse. Google it! ;)
Ordmärkeri är den lindrigt intelligentes sätt att hävda sig
#3 Tack, skall undersökas. Den där kattskrämman får tydligen inte användas i tätt bebyggda områden.
Du kan väl tala med de kattägare du känner till om varför du ser att de håller sina katter i den egna trädgården och inte i din. Annars är det bara att försöka sätta så tätt staket att katterna inte gärna tar sig in på din tomt.
Medarbetare Hittekatter iFokus