Syftet med sajten
Jag är ny här och undrar lite hur ni ser på syftet med sajten? Jag har läst avsnittet "om sajten" men tycker ibland inte det som står där överensstämmer med trådarna. Vad är er syn på sajten och hur vill ni att den ska utvecklas? Vad ska sajten verka för?
Jag tyckte att du var lite knäpp när jag läste det här först. "Om sajten" är ju tydlig och bra.
Sen bläddrade jag runt lite bland trådarna. Haha… Jag förstår vad du menar! 😃 My goodness…

Mvh Stephanie 

Jag har ärligt talat inte läst någon av de spikade trådarna för att vara ärlig :P Men jag tycker att siten ska vara informativ och trevlig, vara det sistnämnda inte alltid är.
Men det beror ju även på HUR man läser texten som skrivits. Visst, ett inlägg ser ju vänligare ut om den har i alla fall en smiley, men det är ju inte alla som använder sig av smileys, så man kan ju inte döma ett inlägg efter hur många gula pixelfigurer som finns i den.
Bäst är ju att försöka läsa alla inlägg med en neutral ton. Och det som jag har märkt är att det oftast är trådskaparen själv som sänker tonen i trådarna.
Om h*n får ett flertal liknande inlägg på en fråga h*n ställt, så ger trådskaparen ett ofta drygt svar om att h*n känner sig påhoppad och allt. Även om inga påhopp alls förekommit i tråden.
Det verkar vara en hel del människor som inte kan skilja på kritik och påhopp. Påhopp skulle ju vara att kalla en trådskapare eller kommentator för idiot eller blir blint anklagad för något. (skriver blint för att det vi vet är ju bara det som skrivs i trådarna, samt eventuellt det som står på en medlems sida, och gud vet hur ofta den texten uppdateras…)
Kritik är ju däremot att kritisera, och tala om för TS/kommentatorn att ''du gör fel därför att blablabla kan orsaka bland annat ditten och datten''
Tycker syftet är ganska tydligt, och reglerna är tydliga. Sedan är det medlemmarna som skapar sajten medans sajtvärden och medarbetarna verkar få arbeta sönder sig och av det lilla jag läst idag så verkar man behöva blockera ett flertal som vägrar vara snälla mot varandra!
Syftet med denna sajt verkar vara att alla med samma åsikt kan samlas om och tvinga sin åsikt på andra, lyssar dem inte första gången säger man det 15 gånger till för då kanske dem lyssnar ;)
Nej men skämt å sido, denna sida kan vara jätte bra men även jobbig, och folk verkar ofta vända det man skriver
Tex jag skriver: Ge henne tips istället för att tjata.
Någon svarar: Vad då? ska jag ta hand om hennes katt nu?
öhh… nej var det vad jag skrev?
Eller jag skriver: Jag gillar inte att katter skjuts.
Någon svarar: Så du tycker det är okej att dem skjuts bara du slipper se det?
öhh… nej vart skrev jag det?
Asså vissa är så taggade och vassa och hugger istället för att svara snällt och ofta får man höra förklaringen "för att folk är trötta på att folk frågar samma sak om och om igen" eller "folk är så trötta när folk inte lyssnar", kan man inte hålla en trevlig ton kanske man inte ska vara på ett forum?
Även hört förklaringen att "TS har ju samma ton", 2 fel blir inte 1 rätt?! ;)
Det är väldigt lätt att någon som blir påhoppad från alla håll vill försvara sig. Det är svårt att ta det med ett leende när man blir totalt sågad…

Mvh Stephanie 

#4 Känns som att du läser mina tankar!
Även om man är less på att en viss fråga, men även ett visst svar så ska man kunna hålla en trevlig ton ändå.
Istället för en viss tråd där alla istället började bete sig som att reglerna inte finns för att TS hade fel ton eller för att TS åsikt ansågs fel och inte borde få vara på forumet.
Då har man missat en viktig del om sajten.