Hjälp Fina
Göteborg: Katten Fina söker ett hem snarast. Hon blev i princip utkastad av sin ägare då hennes barn inte kunde handskas med katten och hon bor hos mig just nu. Hon är ca. 8 månader och med lite tid, tålamod och kärlek tror jag hon kommer bli världens goaste katt. Hon är en svart och vit bondkatt som antagligen blev tagen från sin mor för tidigt då hon gärna trampar efter mjölk. Hon kommer gärna fram och stryker sig kring benen, vill vara med i köket och är väldigt nyfiken. Hon kan absolut ligga på ens bröst eller bredvid och är på det sättet helmysig, men är fortfarande lite "lätt skrämd" av diverse ljud och inte helt bekväm. Hon vill gärna bli klappad runt huvudet men har fortfarande inte riktigt lärt sig skillnaden på lek och kel. Eftersom jag inte har tiden att uppfostra henne och få henne totalt tillgiven så hoppas jag att någon av er kan tänka er att ta er an henne. Priset är inte viktigt men jag vill att hon hamnar hos någon som har tid. Hon är innekatt nu men skulle säkert tycka om att gå ut. 500 kr och få får du kattlåda med tak och kolfilter samt Kattsand. För fler bilder och mer info hör av er!
Puttar
Katter till salu har en egen tråd här inne. Se högst upp till vänster i inläggsspalten.
Kastrera henne gärna innan hon säljs så hon inte riskerar att bli dräktig i det nya hemmet. Sätt priset utifrån att hon är kastrerad, id-märkt och vaccinerad (2 gånger). Det finns kastreringskampanjer hos många veterinärer i mars månad så du har möjlighet att få det relativt billigt.
Medarbetare Hittekatter iFokus