Ungkatt sökes (gärna hane)
Jag har sålt en Sibirisk hankatt (17v) till Eskilstuna ( hämtas ikväll) o ägaren söker ett sällskap så jag skriver här. Jag vet inte specifikt vad hon söker ännu men jag tycker väl en hane i liknande ålder vore bra. Den ska vara uppfödd i hemmiljö o tam (ingen skygg hittekatt tyvärr). Hon vill nog helst ha den vacc o vetbesiktad. Egentligen tror jag helst hon vill ha en raskatt men har ej råd betala mer nu då mycket saker också ska införskaffas. Hon vill nog ej åka för långt bort o titta tror jag. Jag har pratat med henne om att näta in sin balkong så hoppas hon gör det men de kommer bli innekatter i tror 70-80 kvm lägenhet. Hon har en dotter på 5 år men inga andra djur.
putt

Jag har en hane i samma ålder till salu,, men det är ju en raskatt och som då kostar därefter tyvärr.. :-/
labolina. Ja tyvärr kostar det att köpa en raskatt annars hade det ju passat perfekt i ålder också:) Var inne o kollade o såg så söt ut:)
Har ju haft min kvar för vill absolut ha ett sällskap till honom men på Sibir så är det 9,9 av 10 av de som hör av sig allergiker o inte ofta de har råd att köpa 2 st. Denna person är ej allergiker så är ju jättebra men det kostar ju o köpa både katten o alla saker till. Hör du någon ung omplacering mm så hör av dig. En del har ju allergi o ej kan ha sina kvar.
Det finns många dräktiga hittekatter som tas in och kattungarna som föds växer upp i jourhem.De växer upp i hemmiljö och blir lika tama och gosiga som en planerad kattkull.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
#4 Jo det blir de förstås. Verkar inte finnas några ungkatter på de olika katthem jag tittat på.Har även kollat lite på blocket o fanns dåligt med speciellt hanar som också är innekatter mm.
Ge det några veckor så kommer katthemmen att svämmas över att kattungar - tyvärr 😢
Medarbetare Hittekatter iFokus
Märkligt, finns det inga katter som passar in.Tycker det står om katter jämnt som de inte vill ha.
Jag har. Nere i Helsingborg. Finns massor av ungkatter nere i Skåne som söker hem.
Hon bor i Eskilstuna så tror ej hon vill åka så långt tyvärr.
#9 Kontakta föreningen Livbojen i Eskilstuna.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Har jag redan gjort o även katthem i krokarna o även gått igenom omplaceringar på kattklubbarna, blocket.
#10 Missade tydligen dig:) Tack för ide´n.