Någon dödar katter i Högsbohöjd
UR GP
På tisdagskvällen hittades en katt med uppskuren mage på en gård i Högsbohöjd. Oron är stor bland boende. Det var den andra dödade katten på några dagar.
- Katten hade fått magen uppskuren. På djuret hade någon fäst en gul post-it-lapp med en glad gubbe på. Det är makabert, konstaterar Peter Adlersson, presstalesman hos polisen.
Sprid så polisen kan stoppa denna galning
Förfärligt! Var ligger Högsbohöjd?
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Fy va man mår dåligt när man läser sånt här. Vad är det för fel på sådana människor. Hoppas att de får dag i de som har gjort det.
I västra Göteborg
Sånt här får mig att gråta. Jag gråter inte för mycket, och inte ofta, men just när det gäller djur och djurplågeri så kommer tårarna hur lätt som helst. Hur kan man göra något så hemskt? Hur kan man vara så fylld av hat att man tar ut det på oskyldiga små djur? Fy fasiken.
Jag har inga ord, jag säger som the queen of hearts i alice i underlandet, OFF WITH HIS/HER HEAD. Eller nej.. det är ett för snällt straff, den som gjorde det här borde få sin mage uppskuren med en kökskniv, långsamt. ASDFAFGHDÅOHJE, äckliga, vidriga människa.
Någon som vet var kattplågaren i Lerum bor nu för tiden?
Vill bara varna om starka bilder på gps hemsida, det gör så ont i hjärtat när man ser hur hemskt djur behandlas, jag förstår mig verkligen inte på människor.
Läste att han skulle bo i Angered nu (J:A)
Vi hade liknande problem här i augusti 2010
Katten på bilden är en bekants
Mitt hjärta brister för honom och hans flickvän
Världens finaste goaste katt. Min hund och han trivdes gott ihop
Vila i frid B
Man bör med andra ord se till att inte släppa ut sin/sina katter utan uppsikt. Det är ju inte bara dårar som kan skada katter utan även bilar, rävar osv.
Jag skäms för att vara en del utav mänskligheten vid sånna här tillfällen!! 😕

Hela jag hade sett ut som en glad gubbe om jag fått tag i den/dem idioterna! Hade lånat några hästar i stallet och provat "dem fyra väderstrecken".
fruktansvärt!!!! idioter… men tyvärr är dom nog inte lätta att få tag på:(:( och om dom blir anhållna vad för straff får dom??? inget:(
# 7 Är det hans initialer? I så fall menar vi nog inte samma person. Denne fick fängelse och var "känd" från någon film. Angered ligger nära det område där katterna har hittats.
Menar han från Lerum. Som skrev brev och dödade 17 katter och en hund
Nej Angered är på andra sidan stan frän Högsbo sett
Hoppas Hoppas Hoppas….
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1403212-polisen-har-sakrat-spar-efter-kattplagaren
13# yes men det är ändå relativt nära för att kunna göra en sån sak.. dom som gjorde de behöver inte bo i högsbo

Just på grund av dessa idioter har jag innekatter som får gå ute i koppel…
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Ligger inte Högsbo innan Angered centrum eller har jag helt fel, på 8ans linje med spårvagnen?
nej de ligger inte nära Angered.:) vet bara att man kan ta trean högsbotorp
Det är nog Hjällbo du tänker på
# 19 Helt rätt☺️
usch jag bor ju där! Hoppas alla i området får höra om detta och håller sina katter inne :(
En artikel till från gp: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1403237--oftast-haller-de-pa-tills-de-stoppas-
#7 Har du läst det på Internet eller vet du att J.A. är släppt?
www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter
# 23 Så långt straff fick han inte. Dessvärre!
#24 Men han fick ju rättspsykiatrisk vård (obestämd tid), den jag talar om. Inte fängelse. Han från Lerum. Är han ute lär han väl redan vara inne på förhör får man hoppas.
www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter
# 25 Det kanske han fick, ja! Få kolla på flashback om det står något.
Usch, vad hemskt!
Sånt här gör bara så ont i hjärtat! Hur kan någon göra något sådant??!!!
Han/hon borde avlivas. Sådana människor borde inte få leva. På riktigt
Kattplågaren i Högsbo har nu fått ett pris på sitt huvud:
http://www.expressen.se/gt/projsar-for-bra-tips-om-djurplagaren-i-hogsbo/
#27 Avlivas vore för snällt.
Det värsta är att även om dem får tag på den som gör det här, så visst kanske han/hon får fängelsestraff i något år, men sen då? när han/hon är fri igen? Jag avskyr våra straff i Sverige, verkligen avskyr. Våra fängelsestraff är allt för korta och för snälla, jag menar, vi säger att en man våldtar sin dotter när hon är 5 år till exempel, och sedan hamnar i fängelse, när det barnet är 15-20 år så är den mannen med största sannorlikhet fri igen, hur sjukt är inte det?. Djurplågeri tas på allvar, visst, men fortfarande så ses människomisshandel osv som något mycket värre, vilket äcklar mig. Varför är det mer synd om en människa som har blivit misshandlad än ett djur? Varför tas det på större allvar? Och varför, i hela jävla helvete, är våra straff i Sverige så sjukt låga? Jag hoppas att dem får tag på den som gör det här, och jag hoppas fan att han/hon får ett riktigt straff. Hade jag fått välja vilket straff som helst hade jag valt livstid i fängelse, få sin mage uppskuren med en kökskniv, sedan få den ihopsydd igen med en taggtråd.
Kattplågaren i Högsbo har nu fått ett pris på sitt huvud:
10 000kr +3000kr
Länk: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151296337747377&set=a.335170947376.159105.335078697376&type=1&theater
Vad jag läst på flashback forumet så är det numera 28000 kr för den som ger tipset som sätter fast kräket.
Någon som för övrigt har konto på flashback? Jag har inget själv och skulle helst inte vilja ha något heller då jag inte brukar hänga där.
MEN jag har läst tråden och någon som bara skrev ETT inlägg och länkade till en annan tråd som låter som att det kanske skulle kunna ha något med det de diskuterar nu i tråden att göra.
Det var på sida 11 inlägg #130 iaf
Fattar inte att ingen verkar ha läst det.
Tillägg:
Kollade i den här tråden nu igen. Hade för mig att någon länkade till flashback tråden här ifrån, men kan inte hitta det. :S