Inte riktigt piggelin
Har märkt idag att min lille kille inte är riktigt piggelin. Han är 8 månader.
Han har ätit bra, både torrfoder och blötmat och gått på lådan och är bra i magen och allt sådant.
Men han har känts loj. Brukar inte ha några problem med gos, men vill bara vara ifred. Är inte alls så pratig som han brukar.
Han är lite blek om nosen, men ingen fara, har haft katter med blodbrist, och det är inte ens i närheten. Han är inte torr om nosen, snarare tvärtom, nästan att det rann lite snor, men bara lite.
Han tvättar sig som vanligt.
Tog tempern nu; 37,7, lite lågt. Men han är ju inte heller aktiv utan "jag tog honom på sängen", men lite lågtempad. Behöver jag oroa mig för den tempen. Den katten som hade akut blodbrist hade 37,3 i temp. och själv har jag en morgontemp på 36,5, så vi är alla olika… Men jag vet inte vad han brukar ha för temp annars.
Nu var han på och rullade på en boll, men det är ändå inte nära hur pigg han brukar vara.
Han verkar heller inte ha ont någonstans.
Tips råd? Känns inte som om han är kvalificerad för ett veterinärbesök. Så illa är det inte, mer än att jag vill bolla tankar och funderingar.
Har själv över 20 års erfarenheter av katter.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Normaltemp på katt är 38°C, så det låter lågt på din katt… Jag är inte så haj på det där med låg temperatur, men tycker absolut att du bör ringa en veterinär imorgon och höra efter. Även om han skulle må helt som vanligt imorgon så är det bra att ringa och fråga vad det kan ha berott på.
Kan du fylla flaskor med varmvatten, bädda ovanpå och lägga honom där så att han får lite extra värme?
Just nu låg han och sov på fönsterbrädet som det iofs är bäddat på och elementet på men det drar kallt ifrån fönstret, så jag flyttade honom.
Katter blir hängiga liksom oss människor ibland. Jag skulle avvakta o se åt vilket håll det går. Men en rådfrågning med veterinären kan man ju göra.
Håller med #1, kolla med veterinär. Hellre en gång för mycket än för litet. Har aldrig varit med om en katt som varit lågtempad så jag vågar mig inte på en gissning.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Tack för alla kommentarer, men det är nog jag som har varit som en hönsmamma. Det har nämligen varit fullt ös medvetslös hela natten! 😃😴
Precis som vi 2-beningar kan känna oss hängiga ena dagen och sedan vara helt på topp igen alltså. Skönt!
Medarbetare Hittekatter iFokus
#6 Ja, han hade troligen en sådan dag igår. Idag har han fått tillbaka färgen på nosen dessutom och snackar på som vanligt. 🙂