Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 791 ggr
shamz116
0

tillgivnare efter kastrering??

Det är ju något man fått höra att hanar(som jag har) ska bli så lugna och tillgivna   efter en kastrering..ja kastrerade min för ca en vecka sedan o han e helt galen just nu typ jamar massa hela tiden o de gjorde han ett tag innan kastreringen me..vet inte varför han gör så men trodde de hörde till att han blivit könsmogen?? någon som har katt som varit/är likadan eller kan säga om ni tror han blir lugnare he he..kanske de tar ett tag efter kastreringen.

majvi
3

Hormonerna är kvar i flera veckor efter kastreringen

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Josefa
2

Plus att även kastrerade katter känner av att det är vår, och blir rastlösa. Och unga katter uppskattar många gånger sällskap av en jämlike.

[sakring2]
2

Ja mina två brittkastrater känner av att det är vår och försöker att para sig med varandra. De är hankatter bägge två 8 respektive 6 år gamla😃

shamz116
0

ja okay makes sense ja han har mkt energi bara o jamar så mkt hela tiden hehe..men ja e me han större delen av dygnet så ingen fara me den saken..@sakring2 hehe ok! ja tur att hane  själv kanske nu. han har ingen o försöka para sig me iaf haha..tack för svaren !

shamz116
0

men e de sant att de blir mer lugna o tillgivna sedan? eller bara en myt??