Möjlighet till dräktig?
Fyra veckor sen nu som jag fick hem en 2 år gammal katt, börjar nu misstänka att hon kan vara dräktig, då förra ägaren haft henne ute innan hon kom till mig, och tydligen var hon i löp också, vilket hon inte är nu, Har läst som en galning och tittat på spenarna, som faktiskt är rosa och pälsen är borta runtomkring dom, kan hon då vara dräktig?
Detta är då inget jag vill, jag har ingen ekonomi för detta, Hon skulle egentligen kastreras nu inom några dagar, går det bra i vilket fall?
Ta kontakt med en veterinär och hör med dom om dom kan hjälpa dig :)
Mvh Linn
Det ska gå att kastrera katten ändå. Fostren aborteras då bort. Beroende på hur långt gången hon är kan det vara nödvändigt att avliva fostren individuellt med spruta. Ring och hör med veterinären.
Mig veterligt kan man kastrera en dräktig honkatt upp till 7:e veckan.
Okej, tack för svaren, Ska ta och höra med veterinären också, så får man se vad som ska göras :)
#3 vad händer med fostren då? är inte katter dräktiga upp till 9 veckor? (:
Antingen så dör dom eller så får man avliva dom. Ring en veterinär i morgon och fråga hur det går till så får du bäst svar! :)
Mvh Linn
är de inte hemskt att avvliva dom om hon är väldigt långt gången redan?
Det går ju att diskutera. Det finns ju hur mycket oönskade katter som helst. Katter som inte har någon stans att bo osv. Behövs det verkligen fler då?
All I have to say! :)
Mvh Linn

Om hon är dräktig så kontakta katthem och hör om du kan gå hjälp. Om du är jourhem åt din katts ungar och får hjälp med omplacering så kanske du kan få lite sponsring med foder och sand. Vissa katthem har den möjligheten. Det är ju inte ditt fel att det blivit som det blivit.