Köp en huskatt! Allt-i-ett 😃
Medarbetare Hittekatter iFokus
skaffa båda? 😉

Vill du ha en platt soffpotatis eller en fartfylld och högljudd hjälpreda?
alla perser är inte soffpotatisar…

#4 Det är individuellt hur lata eller aktiva katter är inom de olika raserna, men perser/exotic räknas som lugna katter, siameser räknas som aktiva katter. Det är ju oftast stor skillnad på en normalaktiv exotic och en normalaktiv siames.
Ja alltså jag måste ju börja med nåt av det. Jag har redan 2 st huskatter och vill utöka vår familj med en till. Vänner tycker jag är galen. "Du har ju redan 2?" Men eftersom killen inte vill ha barn ännu blir katterna mina bebisar! Jag har funderat lite hur katten helst ska vara för att passa in i vår lilla familj :)
Åk och hälsa på uppfödare eller nån annan som har de här raserna så du får träffa dem!
Ja jag får nog göra det. Tack för tipset!
#6 Strukturera för dig själv hur dina befintliga katter är i temperamentet. Besök sedan utställningar för att få möjlighet att träffa uppfödare av flera olika raser samtidigt och kunna bilda dig en uppfattning om vad som matchar dina katter.
När du kommit ned till ett par tänkbara raser, sök uppfödare som du kan besöka. Jag tror att uppfödare är tacksamma om man gör en ordentlig genomgång av vad man söker med utgångspunkt för att det ska bli så bra som möjligt för alla katter. För mig känns det som en seriös köpare och jag skulle, om jag var uppfödare, gärna lägga tid på en sådan person eftersom det visar att man verkligen vill att katten ska få det så bra som möjligt. Inte bara vara vacker.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Jag vill ju alla alla familjemedlemmar ska må bra såklart! Det är därför detta är så svårt för mig.