Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 943 ggr
emeliefollyfox
0

Katt som har ätit lactasintabletter!

Hej!
Idag när jag kom hem ifrån skolan så märkte jag att min katt hade vält ner min burk med mina laktostabletter och att hon höll på att äta dem. Jag har ingen aning om hur många hon har fått i sig. Då jag undra om detta är farligt?

People may come and come but animals leavs mark in your heart!

ElinaPersson
1

Jag skulle säga att du bör kontakta veterinär fortast möjligt… Mediciner är ALDRIG bra för en katt….

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Silvestris
0

Lactasin innehåller ingenting som är direkt toxiskt så du kan ta det lugnt. Håll koll på allmäntillstånd och avföring. Lite klen i magen kan de ju alltid bli av att äta mycket av sådant de inte är vana vid.

grandma
0

Ha alltid numret till giftinformationscentralen till hands.

08-331231 Dygnet runt

Men är det inte märkligt, man får kämpa som tusan för att få i sin katt p-piller och diverse andra mediciner som de kan behöva och sen så går de och nallar av våra tabletter. Inte tror jag att de är speciellt goda heller.😮

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

[helenal]
0

3# det man inte får vill man ha;)

emeliefollyfox
0

Okej tack:) 

Tror att hon var ute efter plastest som skyddar innehållet då hon är en vana att försöka äta upp trådar, små bitar av plast men trodde faktisk aldrig att hon skulle ge sig på tabletterna men ja nu får man väl även gömma undan dem:)

People may come and come but animals leavs mark in your heart!

Madameh
0

Det är inget farligt om hon inte kräks eller mår illa och går konstigt typ vinglar eller nåt. Men jag tror inte alls det är nåt du behöver oroa dig för du kan ju alltid ringa veterinären och fråga för att bli lugn.