Vad kostar RC Indoor?
Jag har fått beskedet att RC:s priser inte bestäms av tillverkaren utan av återförsäljaren. Är naturligtvis intresserad av huruvida detta stämmer eller inte. Så - alla ni som har koll - vad kostar 2 kg RC Indoor 27 alt. Indoor Long Hair på just er ort? Avser priset nu efter den senaste prishöjningen som tycks ha skett typ nu efter nyår. Där jag bor kostar respektive foder 290:- för 2 kg. Men hur ser det ut i resten av landet? Är priset samma eller varierar det över landet (avser normalpriset!).
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Vet inte vad småförpackningarna kostar här. 10kg-säckarna av deras veterinärsfodrer Young male har iaf höjts med ca 50 kr. 730 spänn. Håller på och fasar över mina katter på Applaws och Pro Plan delicate. Applaws för att det inte innehåller spannmål och Pro Plan för att mina katter som är känsliga i magen tål det fodret. Det innehåller också mer fett, så de blir mycket bättre i pälsen och huden av det.
RC håller på och klabbar så mycket med att utvinna protein ur spannmål så att katterna ska kunna ta upp den näringen, istället för att ha riktigt kött i fodret istället. Tex indoors-fodren innehåller bara 27% protein. Och mycket av det proteinet kommer inte från animaliska produkter.
Kollade på Animail.se att de säljer ut 2-kilos Indoor för 179 kr.
#1 Tack för info! Vill dock att vi håller fodrets innehåll utanför just den här tråden, det debatteras redan i så många andra trådar, liksom vilket foder som är "bäst" (har dock diskuterat även fodrets innehåll med RC i dagarna!). I det här skedet är det dock priset i olika delar av landet, samt om priset varierar t ex inom en stad som jag är speciellt intresserad av! :-)
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Jo priset varierar mellan de olika butikerna. Till för något år sedan så kostade RCs foder lika mycket i alla butiker. Men numer får butikerna själva bestämma vad de vill ta för pris.
Intressant! Här i stan har jag inte sett några prisskillnader alls mellan olika butiker. De har t o m samma extrapriser (fast inte samtidigt!).
Butikerna vill ju hålla någorlunda samma priser pga att de ska få sälja så mycket som möjligt. Sänker den ena butiken priset, så följer de andra efter. Men ju mer en butik sänker priset, desto mindre förtjänst får de.
De olika kampanjerna styrs till en del av själva företaget. Då är det de som får en mindre vinst och inte själva butiken som säljer varorna.