Katter som kissar på våra saker
Vi har problem med katter som kissar på kartonger vi har på bron(dom är visserligen tomma och ska slängas men det är otroligt otrevligt ändå) och på andra saker vi har på sidan om vårt hus. Tre av våra grannar har sammanlagt fyra hankatter(minst två av dom är okastrerade). Jag hade tänkt skriva en lapp och lägga i ägarnas påstlådor men vad ska man skriva för att dom ska förstå?
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

De lär inte kunna göra mycket åt det ändå, såvida de inte låser in katterna eller avlivar dem.
Det är deras naturliga instinkt.
Har en hankatt kissat en gång kommer flera att vilja kissa där oxå.. så fort bort med lådorna.. gör sen rent väldigt noga med skurmedel och använd kattrepelerande medel.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Ättika är väldigt bra att rengöra med efter att en katt kissat, för då försvinner inte bara lukten för oss människor utan även för katterna, vilket gör att man slipper den där kedje-kiss-grejen som personen ovanför nämnde. :)
Jag skulle ta kontakt med kommun och be dem ta tag i det.För ett par år sen hade vi det likadant här i området och då la kommun lappar i allas brevlådor med info om att man är skyldig att se till så ett ens djur inte stör och försör för grannarna.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
#3 Risken är i det läget att man tillkallar kommunjägaren och det är nog inte vad TS önskar trots allt. Oansvariga ägare ska inte katten behöva plikta med livet för.
När ska folk lära sig att utegående katter ska vara kastrerade?!
Medarbetare Hittekatter iFokus
#4 Det är precis det jag vill få dom att inse, att dom bör kastrera sina katter.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Det är ett svårt arbete. Det finns tillräckligt många som inte inser att de har ansvar för sina djur.
Du får försöka skriva att okastrerade katter ställer till olägenhet för grannarna, förutom att de dessutom riskerar att öka antalet katter i området. Hittar du katter på din tomt som förorenar kommer du göra en anmälan till kommunen och då lär kommunjägaren dyka upp. (Eller nå't åt det hållet.)
Medarbetare Hittekatter iFokus