Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 2083 ggr
[dynamitella]
0

Mindre trevligt kattklipp -.-

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag snubblade över en inte så rolig video när jag (som vanligt) roade mig själv med katt-videos på youtube såhär på kvällskvisten.

Blev så arg, så jag vet inte riktigt hur jag ska ventilera :) Så jag delar med mig istället så fler kanske kan vara irriterade med mig. Det är en kise som ska till vetrinären, och blir (i mitt tycke) helt fel behandlad.

Är era vetrinärer också såhär mot aggressiva katter? Eller har ni någon fiffig lösning på hur man administrerar sprutor till kisen humanare?

marabo_
2

jag håler helt med dig ag tycker att man kan göra på ett mycket mer humant sett detta var värken bra eller mindre stressande för katten detta var inte okej tycker jag!!!!

Jessicahagstrom94
0

asså shit, undrar vad den där katten varit med om eftersom den är så arg.. eller så kanske den hatar att åka till veterinären.. stackars!

tycker det dom gör är så sjukt taskigt också och riktigt fegt.

[klisterbomb]
2

herregud.. En håv? hade jag vetat att de hade behandlat min katt sådär så hade jag aldrig gått dit igen.

I sverige har man ju (används olika mycket på olika kliniker) klämburar ifall katterna är allt för sura. Jag var jätteemot klämburar från början då jag tyckte de verkade så hemskt, men efter att varit med då en patient kom med en katt som verkligen var jättearg och vi fick använda det så gick det faktiskt bra! Katten blev mycket mindre stressad utav klämburen än vad den blev utav att vi försökte linda in den i handduk.

Så, först början man ju med att försöka ge sprutan, går inte det kan man linda in den i en handduk (de flesta katterna blir mindre stressade utav detta än när man försöker hålla i dem) och fungerar inte det heller så klämbur. Men deras sätt på videon verkar bara idiotiskt. Som om de inte har tillräckligt med resurser på kliniken utan får ta vad de har :S

[klisterbomb]
1

Han har ju dessutom ingen koll över huvud taget vart han injicerar. Det är olika vart läkemedlet ska injiceras beroende på hur snabbt det ska tas upp utav kroppen. Ska det injiceras i muskeln så ska man alltid aspirera för att kolla så att man inte lyckats träffa ett kärl, vilket han absolut inte gör.

Sen kanske det inte är jättelätt att göra på en stressad katt, men det där var verkligen amatörmässigt.

[dynamitella]
0

Det var så jag kände också.

Att "klämma fast katten" var kanske nödvändigt, men att sticka stackaren så många gånger var bara löjligt. Jag skulle kunna göra det smidigare, och jag har ingen utbildning :S

Jag menar, han sticker ju den 13 gånger (plus minus 1), men har bara tre sprutor.

[klisterbomb]
0

Blir väldigt ohygieniskt att sticka flera gånger med samma spruta dessutom :s

nathlund
0

att hålla katten på plats med en håv är ju inte elakt men att sticka hur som helst med sprutan?! långa skyddshandskar kunde veterinären tagit på sig, då hade han kunnat hålla fast och ge sprutan ordentligt. han borde bli av med jobbet. stackars katt! sen daska han till katten i huvudet?! undrar hur dom fick in katten i buren, den scenen är bortklippt.

[klisterbomb]
2

Tyckr det är väldigt dumt att använda håv. SKulle katten blivit jättestressad (har sett värre än i videon) så kan den trassla sig in rätt illa i sånt nät och göra sig illa.

Slashignore
2

Är det kvinnornas katt som man hör i videon eller är det en hemlös undrar jag direkt. För om det är en hemlös så är det ju positivt att de verkar ta hand om den, så tänker jag.

Sen borde veterinären få en rejäl omgång. Han både sticker katten 3-4 ggr med samma nål innan han "bestämmer" sig för att ge sprutan, sinnes? Sen slår han till katten på huvudet när de ska ha tillbaks den in i transportburen? Sinnes!!

+ de är typ 4 personer där inne, de hade på ett mycket smärtfriare sätt använda handskar och bara hålla fast katten i 1 min och ge sprutorna snabbt och direkt… orutinerad!

Snurpan79
0

Stackars katt säger jag bara. Kunde inte ens titta färdigt på klippet.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

[dynamitella]
0

Déjà vu idag :( Tydligen är det inte väldigt ovanligt. http://www.youtube.com/watch?v=EuneBluRcrI

Holtan
1

För de första, Ta bort hunden!!!! Jisses inte undra på att katten fräser om de dessutom sitter hundar och gläffser runt om. En såda rädd katt (för rädd är vad han är) ska in i ett tyst rum men så få personer som möjligt gärna med dämpad belysning. Sedan kan man faktiskt hålla en så rädd/arg katt bara man lägger manken till och lär sig hur man hanterar katter. På med en krage och sedan håller en eller två personer katten i liggade position. Det går även att använda en tvångsbur som någon nämnde tidigare. Bättre än hoven tycker jag.
Veterinären borde sticka en gång, aspirera, och sedan gå ut ur rummet. Ju mer han sticker ju argare blir ju katten :P

Min kisse här hemma blev i alla fall upprörd :P Helt förnärmad när hon hörde katten i filmen :P