Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2447 ggr
Linboll
7

Princess, den lata prinsessan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min ena katt, Princess, kastrerad, kroniskt tjock (provat alla kurer), sju år, trefärgad och spinner så fort man tänker på att mysa med henne.

Hon sover PÅ mig och då har jag en vinthund som sover UNDER mig, under benen och en till liten kisse, Smulan som sover lite överallt.

Princess gick från att vara marathonlöpare till pensionär på en vecka som treåring. Hur det gick till vet jag inte men enda gången men ser henne röra på sig är när hon ska äta eller gå på lådan. Annars ligger hon nära mig i soffan, myser på alla knasiga vis (under täcket ibland?!) och spinner.

Åh vad jag älskar den katten! Kolla fyrkanten på huvudet!

Hälsningar Anna med pälsklingar!

Linboll
1

Trefärgat är vackrast!

Linboll
4

Njuta!

Linboll
1

UlrikaD
1

Men vilken otroligt söt katt!Kyss

Linboll
0

Tack UlrikaD! Hon är mästarnas myserska! (och då är ändå min vinthund jädrans bra på det)

=)

Jag ÄLSKAR trefärgat och tycker det är så symmetriskt fint på henne. Tomtetassar samt ett oranget och ett svart framben osv.. Syns på första bilden! <3

Niiinah92
0

Hon är verkligen jättefin!!, har själv en sköldpddsfärgad donna, det är en helt ljuvlig färg Glad

Linboll
0

Oh vad härligt! Får man se bild?

OberonsMatte
1

Vilken vacker prinsessa du har!Kyss Hon ser ut att vara svartsköldpaddtabby och vit, och färgerna är väldigt fint fördelade tycker jag. Härligt att hon har en så mysig personlighet också.

Sajtvärd Katter iFokus

Niiinah92
0

#7 Så gärna så

OberonsMatte
0

#9 Det var också en rolig och fin teckning, med svart vid det ena ögat och rött vid det andra!

Sajtvärd Katter iFokus

Linboll
0

Åh så söt!!

Niiinah92
0

medan din dam är lite lejonlik är min sällik hihi oxå lite för rund. Spinner innan hon ens hunnit upp i sängen och ska alltid ligga på mig ansikte intryckt i ansikte.

måste säga att första bilden är helt underbar, så otroligt fin är hon där.

Linboll
0

Så mysigt det låter!

Ja hon är en liten lejoninna. Jag gillar oxå första bilden med tassarna framför sig lite kisandes..

MSH
0

Åh så fina missar! @ Niinah, vi har också en något liknande sköldpadda som er, som tyvärr är bortsprungen och väldigt saknad……!! Trefärgat är så fint! Ta hand om era missar!

BettaSplendens
3

Vilken söting! Har ocskå en lite "specialfärgad" kise här hemma ;)

Linboll
0

OJ så vacker!!!

Gatukorsning
1

Här är min donna för ungefär ett år sedan. Hon är nykastrerad på bilden och mår skit…men ganska så söt ändå tycker jag.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Linboll
0

Vad fin.. lilla vännen..

Sköldpaddornas tråd! Fyll på!

Linboll
0

#8 Missat ditt inlägg HELT! Förlåt och tack för infon! Jättekul att veta och kul att du tycker hon är vacker, jag tycker också färgerna är väldigt fint fördelade.

Fyrkanten i pannan är härlig. =)

Vad innebär svartsköldpaddtabby?

Cockerspaniel
1

Kan visa en bild (eller flera sedan) på min mammas (min föredetta) kissemiss :D

6 år är hon på denna bilden!

Linboll
0

Cool färg, men någon får komma in och berätta/rätta mig nu men är inte denna katten tigrerad (?) /tabby (?) och trefärgad som min katt?

Och vilken gen gör så att vissa sködpaddor blir så?

Gatukorsning
0

#21 det finns någon tråd i arkivet någonstans där man kan skicka bilder på katten och så är det några som är grymt duktiga på det där med katter och färger som kan berätta. Minns inte vad den heter den tråden…

Min katt (som ni såg tidigare) är svartsköldpadda med vitt i alla fall!

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

[CruellaDeVil]
1

Jag har två sköldpaddsfärgade katter. En svartsköldpadd och vit, dvs en lite klassisk i svart, rött och vitt.

Den andra är svartsköldpaddssilvertigré och vit. Alltså samma färg fast med silver, dvs hon ser ut som en silvertigré med sköldpaddsfläckar.

Här är Gnista, min svartsköldpadda

[CruellaDeVil]
2

…och Felicia, min svartsköldpaddssilvertigré

Linboll
0

Vad fina! Felicia smalt jag direkt för, vilken otroligt häftig sköldpaddsfärg! Hon ser nästan blå ut!

Finns det någon uppfödare eller som specialicerar sig på sköldpaddor? Finns det någon "ras" med den färgen?

Sovdags under täcket..

Gatukorsning
1

Tittut under täcket!

Nyvaken och inte jätteglad…

Millchan
2

Här är en bild på våran sköldpaddsfägade hona Pip

www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem