Skonkost - hur länge?
Lillan har fått skonkost i en vecka och är betydligt bättre nu, eller ja, hon är bra nu. Hur ska jag bära mig åt nu? Hur fort kan man återgå till den vanliga kosthållningen? Vill ju inte få bakslag, dels är det synd om kattan som bajjar löst och sen så luktar det knappast rosor 
Introducera den vanliga maten successivt. Lite i taget. Ta det hellre överdrivet försiktigt än var för snabb.
skonkost? för vilket problem då? Läs på om Barf - då får katten i sig så naturlig mat som möjligt, Katter klarar inte speciellt mycket kolhydrater , de ska ha proteiner o fett - precis som hundar.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
#1 Ja, det är så jag tänkt, idag fick hon lite köttfärs som hon är van att äta och än så lnge verkar det ha gått fint :)
#2 Lillan fick kokt kyckling med lite ris i. Anledningen var lös mage pga tonfisk kattmatsburk som jag testade för första (och sista!) gången i mitt liv. Min äldre katt blev bra på ett par dagar när vi återgick till råfoder som de båda vanligtvis äter. Lillan blev dock inte bra och behövde något ännu snällare under en tid. Va bra att även du är påläst och vet vad katter behöver! :p