Litter Kwitter säljes
Säljer en begagnad Litter Kwitter för 300 kr (Nypris runt 595 kr) och köparen betalar frakten eller hämtar den. Naturligtvis väl rengjord och luktar inte illa, dock "spår" av Kattsand typ, i plasten. (Se bild).
Hör av er vid intresse!
Finns den kvar?
Jag bor i Karlstad, vad tror du frakten blir ned hit?
Jodå den finns kvar! Jag har inte packat den ännu… men jag skulle gissa på att frakten blir runt 70, 80 kr kanske? Det blir ju ganska skrymmande paket…
Jadu, alternativet är att köpa en på eBay ända från USA, och då går själva saken på 35 dollar och frakten på 52… så det blir säkert billigare än det. 
Hur har den fungerat? Jag har ju kollat upp den förut men det vore roligt att höra fler åsikter först. 
Aha, jo de borde ju bli billigare. Jag försöker ju packa "så billigt det går", men inte så den går sönder på nåt sätt förhoppningsvis då :)
Jo, den har fungerat bra på vår katt, en bengal. Hon fattade grejen ganska fort och ja, jag vet inte exakt hur lång tid det gick från start till mål så att säga, 8-10 veckor kanske? Vi berömde så fort hon hade gjort behov om vi var hemma, och om hon gjorde fel så ska man ju inte skälla ut en katt för de förstår dom ju inte…
Det är ju dock ingen garanti att det funkar för dig och din katt - men det kan vara värt ett försök! Under 3 år har vi tjänat in vårt köp av litter kwitter! Både i tid och pengar :)
Hon kissar å bajsar kanonbra på toaletten. Fastän vi flyttat till nya lägenheter å nya toalettstolar, så vet hon att det är toaletten som gäller :D
Det är ju några slags "spår" av kiss/kattsand, som inte går bort hur hårt man än skrubbar - men den stinker ju inte!
Kör en till skrubbning innan jag packar den med "Piss-Off" också ifall du fortfarande är intresserad.
Mvh/E
Jadå, jag är fortfarande intresserad. Jag har ingen katt än, men om allt går som det ska så får jag hem en Kurilean bobtail på 1.5 år från Köpenhamn i början av september. 
Men hur går betalningen för Litter Kwittern till som?
Du kan föra in pengar på mitt bankkonto bara :)
Jasså en pelle svanslös? :) (googlade, för jag visste inte hur en sån såg ut)
Men jag kan ju packa litterkwittern först då, så ser jag vad frakten kan tänkas bli - och sen då jag ser att du fört över pengar på kontot mitt så skickar jag det. Känns det okej?
Jadå, det går bra.
Bra, jag hör av mig så fort jag packat den. Hinner nog inte idag, men under helgen! :)
Hej,
Jag vill inte regna på någons parad, Litter Kwitter finns att köpa ny, för strax runt 400:- inkl frakt - jag köper en imorgon!
http://www.kattmugg.se/katt-mugg/4-0?sSeoUrl=kattmuggen-litter-kwitter
#8 Ewepewe - hur gick träningen?
#9 Wow, det var ju ett bra pris, men rekommenderat pris 595 kr som det står under kattmuggs pris. Dom kostar typ så mkt på Coolstuff också. Så jag utgick ifrån det!
Träningen gick kanonbra och hon är så duktig så :)
Lycka till med din träning.
Min kom igår, men jag har inte packat upp den än. 
Fundersam över hur den ska sättas fast, men det vore dumt att vara kritisk innan jag som sagt ens packat upp den.
Kanon att veta att du fått den :) Det är bara packa upp så förstår du hehe :)
Hmm, en fråga…
Jag borde byta till "mellanstadiet" nu, men jag förstår inte riktigt hur det blir med sanden då. När katten gräver, hamnar inte sanden i toan så det fastnar i avloppet?
Åhå härligt! Så det har gått bra hittills alltså? :D
Joo, just de ja, vi spolade ned sanden (om det bara var litegrann) och öste upp om det var asmycket och såg ut som att det var risk för stopp i toaletten. Klumpbildande sand tror jag man ska undvika…
Toaborsten var till stor hjälp också…
hoppas de går bra!
Hej,
Jo den kommer med största sannolikhet hamna i toaletten. Därför så har jag för mig att de nämner att man skall vänja katten till en "sand" som går att spola ner. Nu hade jag sån tur att jag redan innan använde trä pellets (PeeWee) och det fungerar alldeles utmärkt att ha i toaletten.
Vi är på det orangea stadiet (snart 3 veckor) och till helgen lutar det till att vi kommer börja med det gröna.
Lilla tatten kissar perfekt i hålet, bajset hamnar ibland lite på kanten. Detta beror på att han inte har riktigt samma ställning för 1 resp 2:an. Dock hoppas jag att detta skall lösa sig med det gröna stadiet.
Håll tummarna! ;)
hehe vår katt sitter "Rätt" då hon gör nr 2 och annorlunda då hon gör 1an :)
Haha!
Jaja, jag håller verkligen tummarna att vi kan gå hela vägen. Dock känner vi att det orangea stadiet är så mkt bättre än att hålla på med kattlåda, 90 % hamnar rätt (och framförallt inget kiss i apparaturen) vilket gör det hela väldigt lättskött.
Förutom den gången han blev lös i magen =(
Tänk på att backa ett steg om det blir strul på orangea stadiet, bara nöta på, så de känner sig trygga liksom. Lycka till båda två!!
Började med mellanstadiet för ett par dagar sedan… INSTANT FAIL.
Hon brukar skrapa så att det flyger över hela golvet och jag får sopa, men nu verkar hon tro att hålet finns där för att skrapa ned sand i. 
Jag såg i morse "Hm, vad lite sand i lådan? Jag får väl fylla på."
Såg nu igen "Vad lite sand?"
Tittar ned i toan - FULLPROPPAT med sand.
Fick ta trippeldubbla plastpåsar över händerna och ösa upp det… uäck. 
Det vill jag inte behöva göra flera gånger i veckan, så nu vågar jag inte sätta tillbaka den, och vet inte vad jag ska göra. För hon är kass på att gräva (sand överallt, skit och kiss inte täckt alls
) och jag kan ju inte direkt stå där och se till att hon gör rätt varje gång (eller kanske, det vore väl det enda alternativet som det är nu).
Jag skulle vilja rekommendera att använda "PeeWee" kattströ. Gjort av träpellets som sväller och går alldeles utmärkt att spola ner i toaletten. Dock kan du behöva börja vänja om din katt vid nytt strö.
Vad gäller övervakning så har vi fått coacha vår tålmodige vän många gånger. Kan vara ett alternativ.
F ö kan jag berätta att vi är på gröna steget och det har underrlättat väldgt för katten att träffa rätt. Vi jul när vi reser bort så ska vi varaa i mål *hoppas*
Lycka till, ge inte upp!
Hade det orangea stadiet i några veckor (minimitid är väl två veckor?), det gick bra… för henne (mindre bra för mig som fick rensa ur toan på sand nu och då
), och jag bytte då till det gröna.
Då fick hon "panik", sprang bara runt och jamade, vägrade sitta där uppe. Till slut paniksket hon på golvet. Jag bytte tillbaka till det orangea efter ett par dagar, men hon blev tydligen störd av bytet till det gröna, för sedan dess har det gått mycket sämre.
Varje dag går det en ränna kiss från toan till duschen, som jag får spola bort. Hon sitter PÅ ringen, som hon ska, men hon sitter åt fel håll så kisset hamnar på golvet.
Även om man lyckades vänja henne över till det gröna stadiet, och till slut inget alls, skulle hon fortfarande kissa på golvet.
Och skiter - det gör hon sedan ett par veckor knappt alls där hon ska. Det blir mest golvet, helst golvet bakom toastolen. Hon springer alltid runt och tjuter när hon inte "hittar någonstans där hon kan skita", jag visar henne var hon ska sitta, hon flyger genast därifrån, och en stund senare hittar man skit bakom toastolen.
Varför går det inte? 
#21 Det låter som om du behöver byta tillbaka till vanlig kattlåda istället. Din katt vill uppenbarligen inte.
Jag hade Litter Kwitter för några år sen. Du får helt enkelt backa några steg. Steget mellan rött och orange och orange och grönt är för stort för många katter, därför funkar det inte. Man kan använda en tunnare skärbräda som man skär så den passar in i Litter Kwittern och klipper hål i den. Börjar med ett pyttelittet hål, så inte det stora hålet kommer som en chock för katten. Sen ökar man hålet mer och mer eftersom. Med skärbrädan behöver man inte ens ha brickorna på, det funkar med bara sittring och skärbräda.
Sen måste man tänka långsiktigt också. Tror man att ens katt kommer att klara av att balansera på den smala sittringen på toaletten. Det är inte stor yta att stå och gå på.
Man kan välja att avsluta vid ett tillräckligt stort hål som kiss och bajs kommer igenom, men att katten har gott om utrymme att stå och gå och vänja katten av med pelletsen.
#22 - Det tror jag inte på, snarare har hon inte fattat hur man gör.
Men om det är som du säger, då ljuger ju producenterna rakt av:
"Det kan ta allt ifrån 2 veckor 8 veckor (jag har hållit på i över tre månader nu). Är din katt dock över 8 år (min är bara 1), eller aldrig tidigare har använt Kattsand, kan processen vara lite längre.
Vilken katt som helst borde kunna lära sig att använda Litter Kwitter med en mänsklig toalett som resultat.
Ang. äldre katter: Absolut. Det kan dock ta lite längre tid, då äldre katter har mer inlärda behov och rutiner. Kunder har berättat att de har haft katter som är 10, 12 och 15 år gamla som klarat av Litter Kwitter utmärkt."
Min är som sagt ett år. Och det är väl knappast något fel på henne som gör att hon vägrar medan alla andra kan.
#24 "Men om det är som du säger, då ljuger ju producenterna rakt av"
Nej, de säger ju borde kunna lära sig, och att kunder har berättat. Det är ju ingen garanti att alla katter accepterar det. Funkar det är det säkert jättebra, men tycker inte det låter värt att fortsätta i ditt fall (tyvärr).
www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter
Och nej jag tror inte alls det är något fel på din kisse för det
Är snarare imponerad av att en del katter accepterar det, men tror vilket som faktiskt är helt normalt.
www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter
Katters naturliga instinkt att gräva ner tas ju bort genom att man försöker lära dem att göra sina behov i toaletten. Det är inte alla katter som klarar av det. Så jag tycker att du ska ge henne en gammal hederlig låda tillbaka istället. Risken är annars att du får en katt som gör det hon ska på fel plats.