Första utställningen
Nu är de inte många veckor kvar till jag och min katt Perry skall göra utställningsdebut. Det blir på östkattens utställning i nyköping 2 mars. Är inte så nervös över resultatet för de går som det går men jag nojar över allt man skall ha med sig. Det är burklädsel och ditten och datten. Dessutom har jag trots massa "pluggande" inte fattat så mycket. Supersnurrigt när man är van vid hundutställningar. Perrys uppfödare skall försöka komma om hon har tid och det vore väldigt skönt men även "personal" ifrån östkatten har sakt att man kan säga att man är förstagångsutställare så kan man få lite hjälp.
Sen undrar jag hur man får hela dagen att gå? Tänk om Perry är bland de katter som bedöms först o det inte går bra då skall vi sitta där o vänta hela dagen.
Är det någon härifrån som skall åka dit?
Skoj! Första utställningen var vi totalt förvirrade, och på den andra bara förvirrade men sen började vi förstå vad det handlade om!
Hur man får hela dagen att gå… Pja, antingen så glider man runt och lyssnar på olika bedömningar; ser hur olika domare är, eller så kollar man in andra raser som man är intresserad av, pratar med folk, knyter kontakter… Eller så har man med sej en god bok/tidning/stickning/korsord whatever och sitter i ett hörn med den och idle:ar… Eller så är man vid sin bur, är trevlig mot besökare, berättar om katten/katterna om de undrar över något… Ja, det kan bli drygt om katten är färdigbedömd 09:06, men det är bara att göra det bästa av det hela och inte sura…
Det viktigaste att ha med :
- Katten!
- Stamtavla/huskattsbevis+vaccinationpapper
- Bekräftelsen
- Burklädsel, liten potta, mat- o vattenskål, mat & sand och ev. stylingprodukter.
- Bekväma skor!!!
- Kontanter, gärna mindre valörer (till katalog, fika, shopping, lotter)
- Penna
- Ev. tidsfördriv
Tjänstehjon åt Bröderna Bus
Va trevligt att du tänker besöka utställningsdjungeln! 
Finns det platser över så tänkte jag anmäla mina 2 bengaler samma dag som din, kan ställa upp som stödpelare om du behöver hjälp under dagen isåfall 
#1 Har fått med det mesta du behöver, däremot skulle jag vilja tillägga bajspåsar, toaspade + CAMPINGSTOL!
Det kan även vara smart att ta med sig en kylväska med något att äta och dricka, då spar man pengar och du slipper gå ifrån katten och bli mer vimsig över när du ska ställa 
Dyker jag upp så kan vi bestämma något, jag äger som sagt bengaler och mina burskynken kan du se nedan för att enkelt kunna identifiera mig, alltid roligt att kunna träffa nytt folk och kunan fördriva tiden med 
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
#1 Tack för bra svar :)
#2 Campingstolen har jag liggandes i hundburen, måste komma ihåg att ta ur den :P Så praktiskt o ha den där eftersom jag bara använder den på hundutställningarna annars.
Som de verkar just nu skall de komma en hel del burmor, i alla fall om de som sakt att de skall anmäla gjort det. Kul tycker jag.
Kommer gärna o snackar lite "skit" o kollar på dina fina katter. Jag kommer ha brun burklädsel och ställer en lila burmahane i klass 11. Anmälde och betalade 3 dec så nog borde vi fått plats :P
#3 Haha ja, det är en riktig pina att stå upp en hel dag samtidigt som man ska stå och hålla upp 4,5kg! 
Kul, brukar vara en hel del burmor och britter på utställningarna, flest är nog skogkatt och maine coon..
Oooh, då blir det spännande om vi går vidare båda två! 
Då är du garanterat med, är mer rädd för vår egen skull, då jag inte anmält mig än… Måste kontakta kattklubben först och betala in anmälningsavgiften, så jag är nog lite sent ute 
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo