Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1181 ggr
jbe
0

Mina katter fick tonfisk :(

En liten kattmatsburk med tonfiskmousse fick dem på fredagskväll och det ångrar jag än Skäms

Först hade båda blivit lösa i magen, den ena bara lös/mjuk, den andra stackarn var på gränsen till riktig diarré. Hon var ju lite mjuk i magen sedan innan och det blev inte direkt bättre av tonfisken Rynkar på näsan

Känns jättedumt att jag gav dem den maten, men gjort är gjort, jag ångrar mig massor och jag lär garanterat inte göra om det. De brukar äta mest Applaws torrfoder och lite råfoder eller någon kattmatsburk några gånger i veckan.

Den ena har inte behövt någon behandling utan blev som vanligt på ett par dagar. Men lillan är inte bra än. Jag ger henne Diarsanyl sen i lördags och hon har blivit bättre, men ännu inte som vanligt.

Nu till min fråga: Hur lång tid kan det ta innan magen återgår till sitt vanliga tillstånd?

IceJossan
0

Det beror på katten. Det är inte säkert att DiarSanylen funkar. Kanske behövs skonkost?

jbe
2

Gjorde tacofärs till middagen, så de fick lite rå nötfärs innan middan. Har även inhandlat mer skonkost på vägen hem tänkte koka kyckling och morot. Eller mer nötfärs, köpte storpack idag och lade undan lite till katterna i en burk, står sig tills i morgon.

Kan även rapportera att lillan är betydligt bättre. Så skönt för henne! Ja och för matte som städar lådor Tungan ute

Ost1
0

Du kan prova att köpa Semper Barnmat Morot pure. Eller göra egen morotspure. Det står på nätet att det hjälper i fall katten har fått diarre. Om det inte hjälper så får du hitta en annan lösning typ

MonicaLagerquist
1

#3 Den innehåller rapsolja som är lösande så det är bättre att koka en morot och mosa den.

Stolt ägare till tre La permer

Scorpio97
2

#3 Tråden är ca 8 år gammal, bara så du vet. Förhoppningsvis löste sig situationen för länge sedan

//Jessie

MonicaLagerquist
0

5 Hoppsan det såg inte jag.

Stolt ägare till tre La permer