Lik en gammaldags oriental?
För snart 3 månader sedan tog jag emot två helsvarta kattungar som en bekant till mig tagit in då de föddes utomhus av en förvildad katt. Planen var att jag skulle ha dessa till de hittar egna hem fr.o.m 12 veckors ålder, såklart. Honan har hittat ett eget, jättebra hem… Men hanen däremot är kvar här, och han kommer såpass bra överens med min katt sedan tidigare så jag funderar på om han inte ska stanna. Han har fått hela familjen på fall, och jag har inte hjärta att sära på det lilla "kärleksparet". Honan jag har sedan tidigare är mycket speciell, då hon kommer från Kattakuten och har inte haft en så rolig början här i livet… Hon är som en 12 veckors kattunge trots att hon ska vara över 2 år, och att hon då fick en riktig kattunge att leka med… Ja, hon verkar så himla lycklig.
Men nu till saken! Gilgamesh (som jag kallar honom), har ett väldigt orientaliskt utseende. Han är slank och långbent, har ganska lång nos och brett placerade, rätt stora öron. Pratar mycket, och är som en hundvalp till sättet.
Nog påminner han väl en del om en gammaldags oriental till utseendet? Nu har han ju inte samma extrema utseende som dagens orientaler har, så därför jag jämför honom med en gammaldags sådan.
Nu är han ju bara en kattunge på omkring 18 veckor, så han växer ju fortfarande.
(Inte den bästa av bilder, men man får iallafall ett hum om hur han ser ut)
Tycker det ser ut som en ovanligt stilig, svart huskatt :D Förstår om ni fallit för honom…
Ingen aning, men han är ju så fin :)
Åååh vilken sötnos. Jättevackert utseende!
Han har en mycket klok blick. En blick som man inte finner på alla katter, särskilt inte kattungar.
Han påminner mig om min första katt, Morris som dessvärre togs ifrån mig sommaren 2010 vid bara 14 års ålder… Är nog mycket därför jag fallit för honom. Att han dessutom är otroligt vacker skadar absolut inte!
Jag gillar de vilda dragen, framförallt på katter. Hade han varit lite större hade jag definitivt misstagit honom för att vara en svart leopard. 
Kanske har en oriental varit på vift i grannskapet? Vem vet?
Bedårande vacker svart katt är det i alla fall. Lyckos dig som har en sådan stilig katt!
Min egen svarta katt är nog inte så snygg och stilig i de flestas ögon, lite lagom ärrad i ansiktet av ett hårt liv utomhus och inte riktigt alla tänder på plats. Ser ut lite som Toothless…fast utan vingar.
Men jag tycker att han är den finaste och vackraste katten i hela världen ändå!
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!