Skaraborg, upphittad perser?
Någon som vet något om den här perser(blandingen)? Okastrerad kille mellan 6-12 månader. Chippad men ej registrerad. Upphittad mager och smutsig i Lidköping. Hör av dig till Alexandra 0511-29219
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
chippningen. kan han vara registrerad i ngt annat förbund? Finns ju mer än sverak, tänker jag.
Har ni provat söka där?
Kollade både SKK och Sverak. Inget. Kollade också närliggande nummer, inget.
Kan katten vara registrerad hos en annan kattförening? Kan inget om perser men tror det är en äkta raskatt. Sedan är bakgrunds historien väldigt tveksamt- katten ska blivit kastad ur en bil. Och hamnade just hos en kvinna som håll tidigare på med perser/blandrasavel och fick djurförbud/utesluten av Sverak. Så den kan också vara stulen eller jag vet inte. Skulle vara intressant att veta vilken uppfödare som kanske hade katten.
Brukar uppfödare inte registrerar kattungar? Eller görs det efter försäljningen?
Kollade tänderna, tycker att de ser ut som katten inte är särskild gammal. Men den ska till veterinären på onsdag. Då vet jag mer.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jo uppfödare registrerar sina avkommor. Chip och stamtavla finns tillsammans. Förutsatt att det är en seriös uppfödare. Det finns fler förbund än sverak. Kommer bara inte ihåg vad de heter nu, Hm ska googla. http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Raskatt här står en till, men har hört även om ngn annan, kanske vet ngn mer.
#4 Försökte kolla på IPD men det finns inte ens en registrering eller mail-adress.
www.wcfnordic.se om du menar det som tidigare hette IDP.
#6 Tack för länken. Har mailat dit.
Hoppas att en ansvarsfull ägare kan hittas - som får lära sig att registrera katten mer lättillgängligt.
Hoppas att katten är kastrerad så det inte är risk för fler hemlösingar i omgivningen.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Kan inte chipmärkningen finnas hos försäkringsbolag? När jag försäkrade min katt så efterfrågade de den i alla fall.
Försäkringsbolagen har inga register över märkningar. Möjligen skulle de, men knappt troligt, kunna söka bland de katter de har försäkrade hos sig. De vill bara ha uppgiften för sin egen räkning. Mitt bolag lämnar rabatt om katten är id-märkt.
Medarbetare Hittekatter iFokus