Katter iFokus

Katter

Etikettutställning
Läst 1501 ggr
parisi
0

Brodyr på taket

Hej!

I mars är det dags för min första utställning med kissen :D. Ska sy mitt burskynke själv. Men undrar en sak angående brodyr på taket. Är det bara uppfödare som skriver hela stamnamnet? Tror jag hört nånstans att om man skriver hela kattens namn så kan folk missuppfatta och tro att man är uppfödare? Eller är det något jag bara fått för mig :P

Som min katt, han heter S*Fabolous Stars Herculis. Vill ju använda det namnet, inte vardagsnamnet. Så vad brukar ni som inte är uppfödare skriva? :)

moggle
0

Jag har inte ställt ut än men när det är dags så tror jag inte jag kommer ha någon brodyr alls på skynket, däremot kan jag nog komma att ha en tavla ovanför med kattens namn och en nån liten historia om honom. :)

Praktiskt om du vill ha samma skynke till en annan katt i framtiden, eller om du lånar ut det nån gång.

MonicaLagerquist
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle nog brodera hemma namnet på taket och sen sätta upp en infoskylt ovanpå buren med kattens söndagsnamn.

Annars kan man ju låta brodera något roligt på taket.Det här har jag broderat till en sphynxkatt.

Som uppfödare har jag inte kattens namn broderat på taket utan mitt stamnamn.Jag har ju inköpta katter som jag ställer ut och de har ju inte mitt stamnamn men jag ställer ut de under mitt stamnamn ändå.

Stolt ägare till tre La permer

parisi
0

Smart att ställa en tavla på taket istället! Får nog bli det, är inte så bra på att brodera :P. Sen som du sa om man vill låna ut det osv.

Är en sphynx jag har, vilken härlig brodyr du gjort på det där taket! :)