intressekoll NY kattgård/voljär
Fr o m januari har jag bursnickarn´ i Liljedal större verkstad och tar tillfället och utvecklar =) ja, jag kommer inte endast att göra bostäder/rastgårdar åt kanin i framtiden utan även katt:
Prototyp (se bild, dessa går att göra väldigt stora)
http://liljedalskaniner.webs.com/burarsljes.htm
Byggsats innebur / utekattvoljär – ny modell, extra ytterväggar, takpapp m.m. som tillval.
Längd: 120 – 240cm / Lagom / Riktigt stor / Giga
Bredd: 80 – 400cm
Höjd: ca 140 – 240cm
stor valfrihet i storlek, 120-mått kan skickas som byggsats, riktigt stora burar levereras samfrakt
Trädstammar, trappor, gångar, fönster, måttanpassade hus, bodelar m.m.självklara tillbehör.
Extra gångar/tunnlar att koppla på burmodellen från annan bur, öppet fönster, rum, altan, innegård, balkong. Går att seriekoppla två eller fler burar till en enhet / gård om man vill. Tunnlarna i samma byggform som buren/voljär.
Jag gör en intressekoll då förfrågningar börjat droppa in ang. kattvoljärer, hönsgårdar m.m. och nu då större verkstadsutrymme finns ska planera hur man går vidare enligt efterfrågan. Du får gärna om du känner för det svara i denna tråd eller pm:a mig om du tycker denna typ av kattvoljär-modell kan vara något av intresse? Eller kanske vill beställa under nästa år?
Även roligt om Du får lust att bygga själv! Pga dygnets 24h, småbarnsförälder, dubbelarbete m.m. så kommer jag ej lägga ut ritning, mera troligt att mitt dubbelarbete får ett slut. =)
Obs! Den halvcirkelformade stora burdörren saknas på bilden på prototypen.
Ungefärlig prisbild återkommer – men kan avslöja – prisvärd!

Det kommer finnas gångar / tunnlar att serie-koppla till om man vill, som självfallet passar katt inkl maine coon. (bortse från kaninen, har idag ej bild på exakt de gångar / tunnlar erbj gäller)

Liljedals kaniner - kaninverkstad / tillverkning
Om det är bilden i den här tråden hade jag inte velat köpa den till en katt iaf
Nej det är inget jag skulle använda till mina katter heller.
Prototyp betyder ej färdig vara
OBS!! rastgårdsvoljär för mindre & större djur prototypbild 120 x 70 x 150cm (just den buren specifikt kanin)
Läser Du i texten ser du att voljärmodellen kan tillverkas 240 x 400 x 240cm också och då får ni rätta mig om jag har fel att det passar katt? =)
Dessutom saknar prototypbild många av alla detaljer, gångar, trädstammar, fönster m.m. som skall finnas. Detta är en intressekoll, vänligen gör ej inlägg i tråden om Du inte läst info-texten, tack så mycket.
Då här händer mycket i jul kan jag inte in och svara/skriva så mycket i tråden, tror jag. Men väldigt roligt att många redan varit inne på hemsidan redan och SETT att det är SPACE i mina voljär/burkonstruktioner. Och framförallt kan beställas STOOORA.
Exempel 10kvadratmeter inga problem.
=) Stör er ej på att där är kanin på bilderna =) Rastgård kan byggas två/tre/tio gånger större, dock finns specifikt denna modell ej som byggsats idag. Stor kan bli större. Rastgård som befrämjar fler djur än kaniner är alltså på gång.

Än så länge hobby-produktion / tanke finns att detta ej ska behöva kosta 5-siffrigt. Prisvärda för att vara så stora.