Hängig o äter inte :((
Min katt mår inget vidare, vet inte vad det är. 
Behöver inte så mycket tips och råd, ska ringa veterinären imorgon oavsett, tänkte bara skriva av mig…
Pila har haft sämre aptit sen i förrgår, höll bara koll tills vidare. Igår kräktes hon några gånger, mest vätska, och verkade trött, men på kvällen var hon pigg igen så jag tänkte väl det gått över, vad det nu var. Kokade torsk som hon åt, och innan idag när jag rensade lådan var det helt normal avföring (hon har heller inte haft diarre eller svårt att gå på lådan eller något sådant).
Trodde som sagt det var nåt tillfälligt i och med att hon verkade bra där, men nu är hon hängig och äter inte alls. Inte så värst social utan håller sig undan mer än vanligt. Hon är inte uttorkad, och hon dricker åtminstone, alltid något…
Jag har försökt lura i henne torsk, även testat med hennes vanliga mat och torrisar för att få i henne något. Försökt de flesta knep… Men nej. Så ett par gånger under kvällen har jag tvingat i henne en sörja med äggula blandad i lite vatten… Hällt in i mungipan helt enkelt.
Men som sagt, nu börjar det kännas obekvämt och inte alls normalt, imorgon ringer jag veterinären.
Är så less, hunden var dålig tidigare i höstas (allergi) och nu katten. Jag har ju inte försärkring för att jag vill ha användning av den.
Det kan ju vara ngt som fastnat i tarmen och så kräks hon och då förlorar hon vätska och tarmarna rörsig långsammare. Det drabbade min katt. Bra att du åker till veterinären med henne.
Det kan även vara något som sitter fast i halsen, något litet som sitter och retar. Det hände min katt för ett par veckor sedan. Hon kräktes en gång, tappade aptiten, blev jättehängig och ville bara vara ifred. Hon hade också hon helt normal avföring.
Jag hade sån tur att det hon hade satt fast troligtvis lossnade när hon vrålade i transportburen (hon avskyr passionerat att åka bil) på vägen in till vet och det enda de kunde hitta var en irritation längst bak i halsen i vecket där det går upp mot nosen.
Så jag råder dig att låta vet kolla så det inte sitter nåt där.
Jättebra att du åker till veterinären och att du har koll på att din fina misse får i sig vätska!
Lycka till och hoppas hon piggnar till snart :)
Har tid halv tre idag.
Så otroligt trött på hela situationen. Fick ringa fyra veterinärnummer för att alls få en tid idag. Och fick inte hos min vanliga, så jag är stressad för att det är ett nytt ställe. Och jag tror inte distriktsvet kör med direktreglering så om det blir några dyrare prover eller röntgen vet jag ärligt talat inte hur jag ska ha råd.
Bor några mil utanför, så nu förlitar jag mig på att bussen är någorlunda i tid. Måste dessutom släpa med mig hunden OCKSÅ eftersom jag blir borta ganska sent, men han kan jag lämna hos mina föräldrar sen.
Katten äter fortfarande inte.
Bra att du fick en tid. Håller tummarna för att det inte är något allvarligt och att bussen är i tid. Inte roligt när det blir så här, men du är en klok djurägare som ser till att få veterinärtid oavsett hos vilken veterinär det blir.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Nu är hon noggrant undersökt (även kollat halsen, #2) men de hittar inget fel… Och blodproverna visade bara normala värden. De tog tempen på henne, ingen feber heller. Hon var däremot rätt så uttorkad vid det laget, så hon vätskades upp med kanyl i nacken. (INTE populärt för övrigt, men jag kanske ska vara glad att hon orkade protestera så!) Veterinären misstänkte att hon skulle piggna till lite när hon fått vätska. Fick med några burkar Hills och plastsprutor så att jag kan spruta vatten i munnen om hon inte dricker själv.
Men om hon inte blir bättre, eller blir sämre ganska snart så skulle jag ta kontakt med dem igen för vidare utredning med röntgen.
Tack för era svar kanske jag skulle säga också! Och nä, det är inte roligt alls. 
Åh, hoppas hon blir bra snart. Jobbigt när man inte vet vad det är. Man vill ju inte att något ska vara fel men när kissen är hängig vill man ju att det ska vara något som går att göra något åt.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
#7, Jamen precis.
Igår natt kräktes hon upp det jag gett henne, men det allra sista jag såg innan jag gick i säng var att hon var uppe och gick runt - bättre än att hon bara ligger!
Sen på morron kändes det hopplöst när hon verkade lika trött igen. Men när jag gick in i köket kom Pilgrim efter, satte lite mat i skålen och satt och klappade henne på ryggen. Och då åt hon faktiskt! I flera minuter, det gick sakta och det var bara en tesked, men hon åt. Första gången på flera dagar. Och hon spann till och med undertiden.
Just nu bara väntar jag ju liksom lite pessimistiskt på att hon ska kräkas upp allt igen… Men att hon över huvud taget äter, frivilligt, för första gången på flera dagar, måste ju vara ett bra tecken även då?
#8 Låter som en klar förbättring. Jag håller tummarna! Kanske du kan göra likadant sen, klappa henne på ryggen om det är så att det tröstar henne och får henne att må bättre. :)
Om det ännu skulle bli sämre igen så är det definitivt dags för röntgen.
#9, Tack, all tumhållning är välkommen!
Hon har inte kräkts upp det hon åt vid lunch, och för en stund sen åt hon lite till!!
Hon ligger visserligen mest och vilar, men hon är inte alls så "apatisk" som förut, bara trött helt enkelt… Hon drar sig heller inte undan lika tydligt, hon kommer efter in i köket då och då.

Ett tips nu är att kolla så hon dricker ordentligt, annars se till att ge henne själv. Så hon inte hinner bli uttorkad igen.
Hoppas allting löser sig:)
#12, Tack, och ja jag håller koll. :)
Hon åt igen nyss (en seger i sig, just nu), blandade blötmaten med lite vatten och rörde om. Hon slickade i sig all vätska och hälften av maten också!!
Det låter ju som att hon är på bättringsvägen. Hoppas det fortsätter så!
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Det går ju kräksjuka hos katter med och det kan vara det hon hade. Vissa blir jätte dåliga utav det och behöver vet vård.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Pilgrim blev aldrig bättre. Hon fick somna in idag.
Det är inte rättvist.
Älskade lilla Pilgrim.
:(
#15 Beklagar verkligen förlusten av Pilgrim.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Åh nej.