Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1307 ggr
lola_023
0

Bortsprungen katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I måndags kväll släppte jag ut vår katt, han brukar inte vara ute så länge nu när det är snö, men han kom inte tillbaka och har vart borta sen dess. Han har inte synts till nånstans. Vår honkatt har nyligen fått kattungar, kan han ha tyckt att det blev för mycket och stack?

ElmerKrudd
0

Kastrerad?

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

lola_023
0

ja han är kastrerad.

polgara
0

Gå in på hittekatter.ifokus o se om de kan hjälpa dig, där är detr mkt folk som är engagerade i bortsprugna katter

[eskils]
3

Är katten öronmärkt eller chipmärkt och registrerad hos SKK eller Sverak? Var bor ni?

Lägg en efterlysning även på kattpolisen.ifokus, OBS skriv ortnamnet i rubriken! Efterlys även på Blocket.

Gå ut och leta i synnerhet tidiga morgnar och sena kvällar, locka med hans favoritmat eller t ex grillad kyckling tonfisk, makrill i tomatsås. Sätt upp lappar i området, ring på hos grannar, kolla uthus och källare…

Hoppas han kommer tillrätta!

[eskils]
1

Glömde skriva att du måste anmäla till lokalpolisen tel 114 14 att katten är bortsprungen. Många katter kommer tillrätta på det viset, genom att upphittaren kontaktar polisen och får veta vem ägaren är.

Anmäl också till närmaste katthem.

lola_023
0

tack för alla tips och råd. Han är tyvärr inte öronmärkt, men det kommer han att bli när han kommer hem. Vi kan inte ropa på han heller då han är döv och han har bara vart inne förut, men nu när vi bor ute på landet har han fått gå ut, det är inte så mycket trafik här, det är vi och hyresvärden, posten och sopbilen i stort sett.