Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1309 ggr
shamz116
0

förebyggande mot hårbollar

Jag tänkte börja ge min katt något som förebygger hårbollar och är bra för matsmältningen. Han har inga problem direkt, spyr väl upp max någon gång/vecka eller mer sällan. Men vet att det ska va bra och han är innekatt och äter inte gräs.

Vet ni vad som är bäst att ge, sånt här kattgräs som finns att köpa(cat it) eller malt pasta?de här är vad jag kollat på:

www.supercat.se/cat-it/cat-it-senses-grass-garden.html

www.supercat.se/halsa/maltpasta-dou-med-omega-6.html

Katthemsmatten
1

Spontant känns det bättre att ge bra gräs som är en naturlig produkt som katten oftast själv ser till att få i sig när det finns möjlighet. Köp havrefrö i påse och så själv. Mycket billigare än det som säljs via zoobutikerna.

Medarbetare Hittekatter iFokus

shamz116
0

Ja säkert. jag tyckte det var väldigt dyrt med den här cat it grass garden bara 200 kr och sen måste man byta ut med refill när det tar slut.

Någon som har den? den va fin tyckte ja att ha framme me och verkar enkelt så om man inte måste byta alltför ofta blir det nog den. Vet inte hur jag ska så själv eller i vad så det här kändes enklast :)

LoAEmma
0

Min kisse har en egen ampellilja som han ofta och gärna tuggar på, kattgräs som jag testat med tidigare har varit helt ointressant…

http://cornishrex.ifokus.se/discussions/4f9426d4d4ebea4cbc006505-ampellilja-giftig

Här står det om ampelliljan, som alltså INTE är giftig :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

shamz116
0

#3 Ja ok!  jag har för mig att jag hört om andra katter som inte heller gillat gräs. tack, jag ska kolla in den växten:)

ger det samma effekt för matsmältningen och mot hårbollar som gräs då??

LoAEmma
0

Jag tror det :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

shamz116
0

ok ja jag kan ändå behöva en växt ja hade azalea innan  men de fick ja ta bort när skaffade kissen..tråkigt att de inte tål dom de e min favorit växt:(