Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 3270 ggr
LoAEmma
0

Kartongen var roligare...

Köpte en ny leksak till min Lovin, en sån där typ labyrint som det rullar en boll i som han ska puffa fram och tillbaka.

Kan säga att kartongen är såå mycket roligare, han har snart slitit/tuggat sönder halva kartongen!
(Är det normalt lek eller längtar han efter att få tugga på en råtta?? Han är innekatt).

Någon fler som varit med om samma sak?
Leker katten hellre med nåt som redan finns hemma än den dyra leksaken du köpt?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Gatukorsning
8

Ingen idé att köpa dyra leksaker till katterna hos mig. De vill bara åt kartongen. Stor kartong eller liten kartong spelar ingen roll. Sedan ska kartongen tuggas på, hoppas i och så tuggas på igen. Helst nättetid, typ vid tre på morgonen eller något sådant. Och ja, katten tuggar högt!

De bästa kartongerna är de som man kan tugga sönder i bitar. Jättemånga bitar…

Tror det är helt normalt, mina katter är också innekatter.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

LoAEmma
0

Hehe, bra! Ja han äter ju inte, bara sliter loss bitar som nu ligger överallt haha…

*Det blir som det ska*

Toxics
0

Det finns en leksaksråtta jag starkt kan rekommendera. Den piper när man rör vid den. Alltså inte som en hund leksak utan bara när man tar på den. Min katt älskar den!

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

[Emma--]
4

Det är något med katter och kartonger :P

[sakring]
1

# 4 Det är detSkrattande Det är alltid kartongen som är roligast.

Hanna
12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna är lite söt Skrattande

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

nottheonly
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina älskar också kartonger ^^ finns inget bättre!! Flört

vinteralvan
0

Det verkar som alla katter älskar kartonger. Har ni sett katten Maru på Youtube? Han älskar också kartonger av alla de slag.

LoAEmma
0

Nä han har jag missat :)

*Det blir som det ska*

chade
0

#3 uuuh jag vet precis vilken råtta du menar! mamma och pappa köpte en sån till deras katt, han struntar fullständigt i den, så den ligger i något hörn fram tills jag och katterna hälsar på. Då hittar rufus den och lever rövare med den. I stort sätt hela nätterna, mamma gav den till mig så att jag skulle ta med den hem, för dem var ju så uppskattad av honom Skrikandes.

Jag har ''glömt'' den där varje gång jag ska hem, för jag klarar inte av det ljusa ljudet. Vilket rasslade och kraschande som helst med saker, men inte det pipet haha!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Bumsibum
0

min ena katt på 3 år har ända sen han var liten ääälskat o leka med papperskassar o kartonger! Glad, de är nog tärr vanligt! Tungan ute

Slashignore
0

Bör jag åka till vet. med min kisse. Han har nämligen ALDRIG visat något intresse av kartonger!!!!! Tror ni att något är fel? :(

Ne skämt och sido. Katt-tunnlar tycker jag ändå är ganska uppskattade för det är också något som de kan krypa in i och dessutom busa i! Annars kan man bara beställa hem en tom kartong!

vinteralvan
1

Papperskassar är tydligen riktigt roligt också.

Gatukorsning
0

#8 Jo, katten Maru har någon slags kartongfixering. Men han tuggar mig veterligen inte på dem. Han vill bara testa om han får plats inuti.

Så funkar inte honkatten i mitt hem. Hos ska tugga först. Och sedan kanske sitta i kartongen. När hon har tuggat färdigt.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Katthemsmatten
0

#14 Precis så är det hemma hos mig också. Honan bara måste tugga på kartongen innan hon eventuellt går in i den.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[WickedAlly]
1

Mina har en flyttkartong som jag gjort ett par hål i så att det går att gå in i den, sen har jag tejpa igen locket på den så att det blir som en koja. Nu har hålen blivit betydligt större dock. Har en flyttkartong av kraftigare papp denna gången, varar mycket längre :P

Mina älskar sin kartong, ibland ska det tuggas och slitas och ibland är den fin för att mysa i :)

[Zlarviig]
0

Min katt Pussel gör EXAKT samma sak! Min andra katt Lillen älskar att ligga och sova i kartonger, men Pussel sliter loss massor av bitar och spottar ut de på golvet. Vi har bytt kartong flera gånger för tillslut har det bara varit botten på kartongen kvar.

Wony
0

Vår katt älskar att sätta sig i kartonger. Allra helst sitter hon därinne och ska attackera med tassen på sådant utanför…

En jobbig vana hon har är dock att leta fram alla sorters liggunderlag för att tugga på. Det liksom gnisslar om det när hon tuggar. Eller ja, frasar också. Det finns roligare saker att vakna av halv fem på morgonen Flört