Katter iFokus

Katter

Etiketter: tillbehörutrustning
Läst 1978 ggr
[RMSLiners]
0

Ni som har mat på hylla....

skulle ni kunna visa bilder på hur det kan se ut?

Vi har en hund hemma som ibland snor kattmat och för närvarande står kattmaten på matbordet vilket inte känns sådär bra så jag vill gärna ha en hylla av något slag där katten får äta.

MonicaLagerquist
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inte hylla men en byrå.

Stolt ägare till tre La permer

[RMSLiners]
0

#1 Det är ju också en variant men jag har för litet kök och bor inte stort så en möbel skulle inte rymmas.

MonicaLagerquist
0

#2 Måste katterna äta i köket?

Stolt ägare till tre La permer

[RMSLiners]
0

#3 Nej men som jag sa bor jag litet och har inte plats för en till möbel speciellt inte snart när vi flyttar till ännu mindre.

Whirlie
0

Hos mina föräldrar får katten mat uppepå en låg bokhylla. Inte inköpt eller gjord för att ge katten mat på. Finns det ingenstans i din lägenhet som du kan ställa kattmaten utan att hunden kommer åt? Ev. kan man ju ställa till en stol eller ngt som katten kan klättra på om det är svårt för katten att nå.

Om du har maten framme när du inte har uppsikt så är det viktigt att hunden inte kommer åt maten när den står på bakbenen. De kan bli väääääldigt långa. Men det har du nog redan koll på :-)

Lycka till!

[RMSLiners]
0

#5 Just nu står maten på vårat matbord och ställa sig på bakbenen skulle hunden aldrig få för sig att göra, så desperat på maten är hon inte. Utan ibland när den står på golvet norpar hon mat fast hon vet att hon inte får och katten är inte alltid förtjust att vara på matbordet och äta så jag vill ha en egen plats åt han.

Bokhylla var smart men den är belamrad av bäcker här hemma. För övrigt kan jag inte komma på någon plats.

Rumblebee
0

Kanske det skulle fungera att sätta upp hyllor på väggarna som katterna kan äta på?

[RMSLiners]
0

#7 Det är ju liksom det jag frågar bilder på då jag vill se hur det kan se ut för att få ideer.

nottheonly
0

Kan du inte ställa upp maten på nån fönsterbräda eller liknande?

[RMSLiners]
0

#9 Nej, de är för smala och jag har massa blommor i fönstren.

Afturelding
0

Sambons pappa har maten i badrummet, och en gallergrind i dörröppningen så att hunden inte kan komma in. Kanske vore en idé om du inte har plats för fler möbler?

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

vinteralvan
1

Funkar det inte på diskbänken?

[RMSLiners]
0

#11 går inte. Då blir maten blöt. #12 absolut inte. Han är lärd att inte vara på diskbänken och den träningen vill jag inte ändra på.

mjlee
0

Om du vill ha lite inspiration och ideér kolla på ikea hackers http://www.ikeahackers.net/search/label/pet%20furniture iofs är det mest olika sätt att gömma kattlådor Glad men jag har för mig att de även har några kattmatslösningar. För att fortsätta på IKEA temat, köp en av IKEAs hyllplan som är 50cm breda, såga av i lämplig längd och skruva fast i väggen med några konsoler.

En kartong med utskuren ingång/utgång och (beroende på hur höga lådkanterna är och hur stor din hund är) med borttagen överdel skulle nog också funka.  Och om du verkligen bor litet och inte bryr dig om lite pyssel kan du vika ihop lådan när katten inte äter. Eller så kan du köpa en kattbädd som skruvas fast i fönsterbrädan så att den blir mycket bredare och du kan ge katten mat där.

[RMSLiners]
0

#14 Men gud vilka smarta lösningar, kattlådelösningen gilla jag (om jag ändå hade plats). Tusen tack för tipsen!