Nån som toatränat?
Är det någon som har toalett-tränat sina kissar? Alltså på en riktigt toalett?
Jag har en toa över här hemma som aldrig används så jag tänkte att jag lika gärna kunde testa och fick hem kitet igår. Satte dit det direkt och fyllde med Kattsand och redan har en av katterna gått två gånger och en annan gått en gång :)
Nån som testat? Nån som LYCKATS?
Vi har ragdoll kattungar!
www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se
Haha vilken idé 
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Hur funkar det? Är det sand i?…. Nyfiken!
Ja det finns olika men alla fungerar i princip likadant. Det är en plastgrej som ser ut som en toasits och i den runda delen så är det uppdelat ungefär som en darttavla kan man säga. Man sätter sitsen på toan (egentligen under sitsen men det gick inte på min) sen häller man i sand i den runda delen och vartefter de lärt sig att gå där istället så tar man bort delar ifrån mitten så att det sakta men säkert blir större och större hål och samtidigt mindre och mindre sand för kissen att stå i. Sen ska de stå på sitsen och göra sina behov ner i vattnet :) Billigt och luktfritt :D (om det lyckas)
www.fjarilflickans.se
Du får uppdatera här hur det går :D .. Men lär väl inte vara någon idé att försöka när man bara har en toalett ;P hihi…Skulle nog kissa på mig av skratt om jag fick stå på toakö här hemma för att katten sitter och skiter…*Fniss*
Finns många ägare som lyckats faktiskt! ;) Det tar ett tag dock men säkert väl värt de i slutändan!
Jag är dock noga med att alltid stänga toalocket eftersom det finns katter som ramlat ner i toan och pga att det är så halt så har de druknat, därav blir jag lite fundersam :O men förmodligen lär det sig hålla balansen och så.
/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus
#4 Ja jag ska säga till hur det går :) De har iallafall fortsatt även idag, min stora kille hoppas jag nog INTE använder den för när han är färdig så ser det ut som en orkan dragit förbi :/ #5 Ja jag vet att det är många som lyckats, har dock aldrig pratat med någon om detta. Jag är också orolig för att de ska trilla ner, men jag tänker träna dom under ganska lång tid så att de lär sig balansen och eventuellt sätta gummi runt så de får bra fäste. Inga småttingar får ju komma i närheten vilket blir komplicerat då jag hoppas på smått i Januari :)
www.fjarilflickans.se