Att få ut recept utan undersökning..?
Min katt har varit hos två olika veterinärkliniker (tre olika veterinärer) och samtliga har skrivit ut kortison för behandling av hans sympton. Vad han egentligen är drabbad av vet ingen, men det står klart att kortison är det enda som faktiskt hjälpt (vi har även fått ögondroppar, salvor etc utskrivna). Nu är kortisonet slut.
Vi håller på att göra en foderallergiutredning och tyvärr tar ju sådana utredningar TID. Vi vill alltså inte lägga 800 kronor på ett besök till med katten, där de ännu en bara konstaterar att de inte vet vad som ska göras och s edan skriver ut kortison igen. I stället vill vi ENBART kunna hämta ut ett recept för mer kortison att behandla kattstackarn med när han blir som värst.
Hur gör jag för att BARA få ett recept utskrivet av veterinär? Måste man göra en undersökning till på djuret eller borde det räcka att bara prata i telefon med någon av de veterinärer som tidigare skrivit ut kortison?
Det bör räcka att ringa någon av de veterinärer som skrivit ut kortison tidigare. Eller varför inte den som håller i allergiutredningen?
Ring till någon av de veterinärer som har undersökt katten och skrivit ut kortison tidigare.
Jag har fått läkemedel utskrivna utan undersökning på det sättet.
Tack vad bra att höra. Jag ska höra med veterinären då helt enkelt.
När jag jobbade på klinik i somras så kunde veterinären skriva ut recept bara de ringde in, men ibland var det så att om det gått t.ex. 0,5-1 år sedan senaste besöket så ville de boka in besök för att se hur saker och ting stod till. Men prova att ringa du! :)
#4. Tack för insideinfo ;)