Orolig. Tacksam för svar.
En liten fråga. Jag har tänkt ringa vetrinären i morgon men tänkte höra här också. Min honkatt (2år) gammal. kastrerad. Har börjat gnällt när jag lyfter upp henne. Inte bara en jamning utan det låter som att hon har ont och idag upptäckte jag att det känns som en liten hård knöl framme vid bröstet typ vid hennes framben. Svårt att veta om hon har ont då hon jamar väldigt mycket i vanliga fall… Hon äter och dricker jättebra. Hennes avföring har jag inte hunnit kolla. Jag är orolig.. är det någon som vet vad det kan vara? Hur märker man på en katt att den har ont?
jag kanske är helt korkad men kan det inte vara en fettknöl som du känner, om sånt gör ont? hoppas på det bästa!
hur dom visar smärta.. det är väl lite beroende på individ, dom kan gnälla ovanligt mycket, gå och gömma sig mer, o.s.v.
Jo, de kanske det kan vara? jag vet inte.. ja jag har ju inte märkt att hon har gått och gömt sig undan eller så. och hon är ju lika vild som vanligt. leker och har sig. men verkar inte gärna vilja att jag ska bära henne eller känna på "knölen" Tack för ditt svar! :)
Försök sära påpälsen och komma om det är något. Jag tänkte om hon kan blivit riven eller rivit sig på något. Min grannes katt hade blivit riven. Efter nån vecka kände dem ett knöl sedan sprack den och det var varigt. Så titta i skinnet.
Ahh, okej! Så svårt att se men jag ska försöka göra det och se ifall det är något. Tack så mycket!
Oj, som jag skrivit! "sära på pälsen och kolla" skulle det varit. Du verkar ha förståt ändå:)
Ja jag förstod det :) Jag har gjort det nu och det såg ut som en liten hård svart prick, vilket jag tror är en sårskorpa? Så det kan mycket väl vara så då ju att hon har fått ett sår och att det bildats en varböld? Hm… Borde jag åka till vetrinären ändå kanske.. OM det är en varböld spricker den då av sig själv om man låter det vara?
Jag vet faktiskt inte. Du kan jo höra med veterinären vad hen säger. Hoppas det är ingen fara.