Laga mat åt sin katt?
Jag har kollat lite på videos om ägare som lagar mat åt sina djur. Istället för att köpa alla dessa torrfoder.
Jag blir lite fundersam över om det verkligen är så bra för katterna/hundarna som de ägarna säger? Är det något man skulle våga att testa?
Har ni provat det någon gång? Hur upplevde ni det?
Hur ska man tänka om man ska ge sådant till sina katter/hundar? Dessa individer behöver ju så klart olika saker i kroppen.
Gå in på forumrt BARF och läs
Laga och laga. Jag utfodrar mina katter med köttben, kött och inälvor men så mycket lagande blir det inte. Styckande och lite kvarnande, men inget lagande.
http://www.youtube.com/watch?v=SLK7398eBcg
I ett par videos som jag kollade så har de i sallad och allt möjligt. Inte bara köt då katter tydligen också behöver saker som grönsaker och så.
Vad är en lagom mängd av varje?
Det där var ju inte komplett mat på något sätt. Inte bra alls. Inget tillsatt kalcium, A-vitamin osv. Livsfarligt att rekommendera kattägare att göra den maten.

Laga mat gör jag inte, jag skär den i bitar.Mina katter har tänder.
Katter behöver rått kött, ben och inälvor i rätt mängd.
Det har mina katter ätit i ett par år.
Sallad är kaninmat.
Stolt ägare till tre La permer

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja, rätt komponerat så är det verkligen så bra som alla säger, och man fattar inte själv exakt vilken förändring det innebär innan man testat.
Om man känner att man besitter kunskapen att komponera kosten utan risk för brister och så att det kan ske för ett för djuret säkert sätt, tycker jag absolut att det är värt att testa.
Jag upplever en enorm skillnad både i glädje och energi hos djuren, men även så syns det tydligt på päls och tänder, och det känns på andedräkten och när man städar i kattlådorna att här händer det positiva grejer. Nästan allt ändras till det bättre tycker jag.
Man ska försöka ha sunt förnuft, tänka igenom vad man ger och varför man ger det, vad det är bra för, om det kan vara skadligt på något sätt, men mest av allt så ska man vara påläst så löser resten sig självt rätt så naturligt.
Har egna BARF-filmer på YouTube på svenska, kolla gärna dem så kanske det skapas lite mer klarhet i ämnet! Infogar första delen här.
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~