Dagens veterinärbesök
Så är då Lizzie hemma efter att ha blivit kastrerad, chipmärkt och öronmärkt. Veterinären fick även kolla hennes ögon eftersom blinkhinnan har synts lite. Han skrev ut en ögonsalva och ordinerade avmaskning. Nu var det en vecka sedan jag avmaskade med Milbemax så vi ska avvakta någon vecka och se om blinkhinnan drar sig tillbaka. I annat fall skulle hon få spot-on avmaskning hos dem.
Den stackars lilla skruttan har svårt att förstå hur man ska äta med tratt på sig. Jag hade tänkt sätta på henne en kroppsstrumpa istället men det tyckte inte veterinären eftersom jag ska ge henne ögonsalva också. Suck! Funderar på att låta henne ha kroppsstrumpa i natt i alla fall eftersom jag inte hann hämta ut salvan idag.
Bara en liten rapport ifrån dagens veterinärbesök
. Förutom att även Frasse var med för han har haft trög mage. Han fick laxermedel, blev röntgad, fick dropp och är ordinerad mjukmat, mer vattenskålar, paraffinolja om han får mer förstoppning och sandlåda på uteplatsen eftersom han hellre sätter sig ute och bajsar
. Intressanta ordinationer av en veterinär 
Låter som du träffade en veterinär som är gediget intresserad av katter. Var glad för det! Man kan aldrig få för många goda råd.
Medarbetare Hittekatter iFokus

Jag var på Väsby djursjukhus med Frasse och träffade en ny veterinär som jag aldrig träffat där förut och hon var en positiv överraskning
.
Lillkisse blev kastrerad av Janis Lundgren, han som äger Väsby djursjukhus och han anses av de flesta som väldigt kunnig.
Tack för tipset om Väsby djursjukhus. Kan vara bra att kunna tipsa om bra veterinär när vi har kattköpare från den trakten.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Där har man jobbat för ett tag sedan :)

Vet inte om jag får skriva namnet på veterinären som tog hand om Frasse här. Janis Lundgren kan man ju skriva för han är ägare av Väsby djursjukhus och en officiell person i många sammanhang. Vad säger moderatorn?
Oj de vet inte jag heller om man får. Men är veterinären ny så vet jag nog i alla fall inte vem det är :P