Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 708 ggr
CatchFatch
0

Hur ska jag få henne att börja trivas igen?!

Hejsan!

Min alldeles egna kisse katt har börjat dra sig iväg hemmifrån och är alltid jätte grinig när hon kommer hem och nu vet jag inte riktigt hur jag ska lösa detta så jag vill verkligen ha förslag!

Jag vet inte riktigt när detta började men först trodde jag att det var pga kastreringen då hon morrade för att hon hade ont ( de gick in från sidan så det var på ett ganska utsatt ställe ) men nu har vi kollat upp om hon har ont i närheten eller så vilket hon inte verkar ha och det har läkt sedan länge nu och allt hår har vuxit tillbaka.

Men tillbaka till problemet!
Hon är alltså jätte sur så fort hon kommer in eller närmar sig tomten, nu har hon dragit sig undan och några grannar har börjat mata henne för att de trodde hon var hemlös - jag har pratat med dem och jag har gett de tillåtelse att ge henne mat och om det är dåligt väder och vi inte är hemma så får de även ta henne.

Jag har varit där flera gånger och även varit med katten utomhus och då är hon sitt gamla, trevliga och underbara jag men så fort hon kommer hem så morrar och fräser hon direkt och så springer hon upp på övervåningen och hoppar upp på fönsterbrädet i min mammas rum.

Förutom henne så har vi 4 andra katter i samma hus och en hund. Hunden och de två äldre har ALDRIg varit ett problem, hon ligger gärna och sover i samma säng som de äldra och strycker sig mot hunden.

Däremot så hennes dotter och hennes barnbarn kommer hon inte alls överens med .. :(

Alla katter är kastrerade utom den yngsta som är född i april, men kastrering är planerad.

Vi hade inte ändrat något när detta började heller..

Kan det vara kattungen hon är så arg på?

Hur ska jag lösa detta?!

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se