Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1090 ggr
[littlecat]1
0

Vad tycker ni om detta?

Jag är 17 år, går skola i en annan stad och bor själv under veckorna, på helgerna åker jag hem till min mamma. Jag har en katt som är två år och sen hon var 12 veckor så har har hon fått följa med.

Förut var jag ibland hos min pappa också, men min pappas sambo tyckte inte om/blev avundsjuk för att jag hade en katt och min katt fick tillslut bara vara instängd i mitt rum, vilket resulterade i att min katt inte var nöjd och kissade i sängen (klart man förstår det). Numera är jag endast hos min mamma på helger, eftersom jag inte klarar av att ha min katt instängd i endast ett rum.

När jag kommer hem till min mamma så sätter jag min katt i kattlådan, sen springer hon runt och kollar läget. Efter en stund eller direkt så går hon och äter & dricker och sen kan hon gå och lägga sig. Hon har två ställen som är hennes favoritplatser, på en hylla och på tvn. Sen är jag hemma nästan hela tiden under helgerna också, men hon kan umgås/leka med min mamma också, när jag inte är hemma.

Vad tycker ni om att "frakta" med katten mellan två ställen? Bra, dåligt? Kom gärna med åsikter!

[Emma--]
2

Så länge katten inte mår dåligt av det ser jag inga problem med det :)
Låter som att din katt är van och funkar bra även hos din mamma.

MonicaLagerquist
0

Ser inget som helst konstigt med det så länge katten trivs och det verkar den ju göra.

Stolt ägare till tre La permer

Niiinah92
0

Så länge katten är med på det så ser jag inga problem. Mina två åker med mig hem till min familj minst en gång i månaden och det är inga problem Glad